شناسهٔ خبر: 28357050 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

شرکت ملی گاز در انجام مسئولیت‌های اجتماعی پیشرو است

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: ارائه خدمات به مردم یکی از وظایف اصلی شرکت ملی گاز به شمار می‌آید و توانمندسازی مردم از مهمترین اقدام‌ها در انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، امروز (چهارشنبه، چهارم مهرماه) در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه اسکله خدماتی بندر سیراف، افتتاح ابنیه جدید پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجرجم و راه‌اندازی پست پشتیبان ۱۳۲ کیلوولت فازهای یک تا سه پارس جنوبی که با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، جمعی از مدیران شرکت ملی گاز ایران، سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر، فتح‌الله نوروزی، فرماندار کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی، امام‌جمعه کنگان، اعضای شورای شهر و مقام‌های محلی بندر سیراف و کنگان برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها باید با اندیشه خود توسعه یابند، وگرنه توسعه در ابزار و امکانات نیست. ما باید تلاش کنیم با توانمندسازی نیروها که بزرگ‌ترین سرمایه یک سازمان هستند، به اهداف والای خود دست یابیم.

وی با اشاره به این که خدمت‌رسانی خوب است، اما باید در کنار آن، توانمندسازی را اشاعه دهیم، گفت: هم‌اکنون، متأسفانه ما توانمندسازی را فراموش کرده و خدمتگزاری را اصل قرار داده‌ایم، در حالی که من همیشه محور سخنانم این بوده که تلاش کنیم به جای خدمتگزاری، توانمندسازی کنیم، زیرا این تفاوت بین رشد و توسعه است. رشد یعنی شما کمک می‌کنید که تنها امکانات درست کنید، اما توسعه در توانمندسازی است؛ یعنی آدم‌ها و سازمان‌ها، خود توانمند شوند و بتوانند به جامعه خویش خدمات ارائه دهند.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: توسعه یعنی همدلی و همراهی؛ یعنی این که توان همکاری دوجانبه داشته باشید و بتوانید با همدیگر حرف بزنید، ما باید بتوانیم در جامعه با یکدیگر گفت‌وگو و اظهارنظر کنیم، حتی اگر این دیدگاه‌ها، مخالف دیدگاه‌های ما باشد.

عراقی با طرح این پرسش که به نظر شما، چرا دولت به عملکرد شرکت ملی گاز ایران افتخار می‌کند، گفت: این امر از آن رو است که فضای این شرکت، فضای توانمندی است؛ ضمن آن که توانمندسازی فقط در داشتن پول، منابع و ... خلاصه نمی‌شود، بلکه توانمندسازی، ایجاد منبع است و ایجاد منبع، یعنی توسعه صادرات، یعنی از «هیچ»، چیزی در آوردن.

وی ادامه داد: ما در این مدت پنج سال برای توسعه گازرسانی از دولت پول نگرفتیم، بلکه کار و ایجاد منبع کردیم تا توانستیم بیش از 20 هزار روستای این کشور را  گازرسانی کنیم. این که بتوانیم از «هیچ» چیزی درآوریم، یک هنر است، کما این که همه اختراع‌ها و اکتشاف‌های پیشرفته دنیا را هم که مرور کنید، می‌بینید که از تفکر و اندیشه خود به این اکتشافات نائل شدند و نه از امکانات و بستر، هرچند این‌ها نیز بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: اعتقاد تزریقی نیست، یک باور است، اعتقاد باور می‌خواهد، اعتماد می‌خواهد و یکی از موفقیت‌های شرکت ملی گاز ایران نیز نشأت‌گرفته از همین نکته است که افرادی دلسوز و پرکار، با همه وجود و شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند؛ هم‌صدا با هم حرکت می‌کنند و عشق خدمت دارند. من هم افتخار می‌کنم که در این مدت با همکاران بسیار خوبی در شرکت ملی گاز ایران کار می‌کردم.

معاون وزیر نفت در امور گاز، اظهار کرد: کار دیگر این است که ما در هر جایی که کار می‌کنیم، باید خدماتی به مردم آن منطقه نیز ارائه دهیم و بهترین خدمت در این زمینه، توانمندسازی مردم آن ناحیه است، زیرا جامعه‌ای که فرزندانی توانمند نداشته باشد، حتی با وجود همه امکانات نیز جامعه‌ای ناراضی است. انسان زمانی احساس شادی می‌کند که توانمند باشد، ما اگر خدماتی هم ارائه می‌دهیم باید در راستای توانمندسازی باشد، چون توانمند کردن افراد، سبب خوب فکر کردن می‌شود، از این رو باید تلاش کنیم تا فرزندانمان را توانمندساز بار بیاوریم.

نظر شما