شناسهٔ خبر: 28357046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

تخلف در زمینه دارو به حداقل رسیده است

دزفول - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین دارو در کشور گفت: با توجه به هماهنگی شرکت های تولید، پخش و توزیع، کمترین تخلفات را در زمینه دارو داشته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دزفول افزود: خوشبختانه همه چیز تحت کنترل است و کمترین میزان احتکار را در زمینه دارو داریم با این وجود تخلفاتی هم وجود دارد.
وی اظهار داشت: شرکت های تولید کننده، انبارها و شرکت های پخش دارو کاملا تحت نظر و کنترل هستند و این باعث شده متخلفان در این زمینه انگشت شمار باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در زمینه تامین دارو مشکلات حداقلی وجود دارد، افزود: 12 هزار قلم دارو و ملزومات آنها باید برای حدود 83 میلیون نفر تامین شود که البته تامین آنها کاری دشوار است.

** دانشگاه علوم پزشکی دزفول به قطب مهم پزشکی شمال خوزستان تبدیل شده است
قاضی زاده هاشمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان دزفول گفت: کارهای بسیار خوبی در دزفول انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به عنوان یکی از دانشگاه های خیلی خوب در زمینه آموزش و پژوهش همواره رو به رشد بوده است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه به مردم دزفول و استانهای همجوار خدمات رسانی می کند، افزود: امروز در حوزه بهداشت و درمان دستگاه های جدیدی از جمله آنژیوگرافی، کلینیک ویژه، بخش زنان و زایمان و تخت های ویژه بزرگسالان و خردسالان، خدمات دندانپزشکی، مرکز جامع سلامت مورد بهره برداری و یا بازدید قرار گرفت.
وی به بازدید از طرح بیمارستان 400 تختخوابی شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات مدیران علوم پزشکی این شهرستان افزود: 51 طرح بهداشتی درمانی در روزهای آینده در استان خوزستان بهره برداری می شود که امیدواریم موجب رضایتمندی مردم شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از هزینه های بهداشتی درمانی در دزفول را خیرین پرداخت می کنند هزینه ما سنگین تر است.
قاضی زاده هاشمی افزود: اکنون فضای درمانی آماده شده است و نیاز به فوق تخصص احساس می شود که مسئول درمان تامین فوق تخصص خون و سرطان و همچنین متخصص رادیوتراپی را متعهد شده است.
وی درخصوص تامین نیرو برای این طرح ها گفت: برای تامین نیروی انسانی به سازمان استخدامی ها درخواست می دهیم که پس از ا ینکه این سازمان درخواست ما راقبول کرد، سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نماینده دزفول در مجلس باید در پیگیری ها کمک کند، افزود: عملکرد مثبت این وزارتخانه در دزفول نشان از مدیریت خوب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است.
قاضی زاده هاشمی سفر پنج روزه خود به خوزستان را ظهر امروز چهارشنبه از دزفول آغاز کرد.
بهره برداری از 51 طرح بهداشتی درمانی در خوزستان از اهداف سفر وزیر بهداشت می باشند.
امروز هفت طرح بهداشتی درمانی در شهرستان دزفول بهره برداری شد.
7278/3022

نظر شما