شناسهٔ خبر: 28357044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان شرقی میزبان بیش از ۳۷ هزار خانواده فرهنگی در تابستان 97 بود

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از ابتدای تابستان تا پایان شهریور ماه، 37 هزار و 175 خانواده فرهنگی به تعداد 133 هزار و 830 نفر به تبریز سفر کردند، گفت: حدود 334 هزار و 575 نفر روز در اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند.

صاحب‌خبر -

 مالک افشاری  با بیان این مطلب اظهار کرد: با افزایش تعداد مسافران فرهنگی استان در شهریور ماه، کاستی مسافران اوایل تابستان جبران شد، اکنون طبق آمار تعداد مسافران تابستان امسال تقریبا برابر مسافران سال گذشته شده است. البته انتظار داشتیم تعداد مسافران مانند تعطیلات ایام نوروزی حدود 40 درصد افزایش یابد.  
 
 وی با بیان این‌که ریالی بودجه برای تجهیز اسکان فرهنگیان استان از سوی وزارت خانه تخصیص نیافته است، گفت: نزدیک 56 میلیون تومان از بودجه آموزش و پرورش برای آمادگی و پذیرش مسافران در راستای تبریز 2018 هزینه کردیم، نباید انتظار داشته باشیم با درآمد ناچیز از محل اسکان معلمان بتوان هزینه‌ها و تجهیز اسکان مدارس را تامین کرد. 
 
 وی ادامه داد: ما از میهمانان فرهنگی برای اقامت یک شبانه روز در اتاق‌های ویژه، 28 هزار تومان به عنوان هزینه اسکان دریافت می‌کنیم که پنج هزار تومان آن صرف بیمه و مابقی برای پرداخت پول برق، آب، گاز و فرش و تخت و موکت مدرسه هزینه می‌شود. 
 
 افشاری گفت: علی رغم نبود بودجه، با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال برای تامین و تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی، سرمایشی، آب گرمکن و سایر ملزومات هزینه کرده و تعمیرات سرویس بهداشتی و حمام را انجام دادیم، معتقدم اگر چنین اقداماتی انجام نشود، مدارس شرایط مطلوبی برای پذیرش میهمانان نخواهد داشت.
 
 وی با بیان این‌که طی سال 95 و 96، اسکان فرهنگیان استان در بین اسکان‌های کشور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کرد، گفت: طی تعطیلات نوروزی امسال اسکان فرهنگیان استان بعد از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز، مشهد رتبه‌ی چهارم را کسب کرد. 
 
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی عدم هماهنگی برخی مسئولان استانی در حوزه‌ گردشگری را از علل کاهش گردشگر در استان دانست و گفت: برخی از مسئولان در این راستا فقط شعار می‌دهند، به عنوان مثال شهرداری برای نصب بنر معرفی محل اسکان فرهنگیان در سطح شهراز ما هزینه درخواست می‌کند، مسئولان سایر شهرها با هماهنگی واقعی جهت جذب گردشگر تلاش می‌کنند. 
 
 وی افزود: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ی گردشگری می‌توان تبریز را به سطح گردشگری اصفهان یا سایر شهرهای برتر رساند. 
 
 وی با اشاره به تعطیلی بازار تبریز در ایام تعطیل بیان کرد و گفت: تعطیلی بازار تبریز تاثیر نامطلوبی بر روی جذب گردشگران دارد که نیاز است بخش خصوصی در این راستا مشارکت کند. 
 
 افشاری با بیان این‌که برخی از هتل‌های بومی تبریز قیمت مناسب و کیفیت خوبی ندارند، افزود: مسافران فرهنگی نیز به امید اسکان در مدارس به تبریز سفر می‌کنند؛ چرا که سایر هتل‌ها قیمت بالایی برای اسکان دارند. 
 
 وی ادامه داد: 90 درصد مسافران ورودی به تبریز، فرهنگیان بوده و تعداد آن‌ها نسبت به مسافران عادی بیشتر است. طبق آمار کشوری و نظرسنجی از مسافران فرهنگی، بالای 98 درصد فرهنگیان از نحوه‌ی خدمات دهی اسکان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها رضایت دارند. 
 
وی با بیان این‌که با هماهنگی و تلاش مسئولان می‌توان از ظرفیت گردشگری تبریز استفاده کرد، گفت: تابستان امسال بیشترین تعداد مسافران در شهرهای تبریز، جلفا، خداآفرین، کلیبر و مراغه پذیرش شده است. 
 
 وی در پایان خواستار همکاری شهردادر تبریز جهت ساخت و تحهیز سرویس بهداشتی و حمام در مدارس تحت پوشش اسکان فرهنگیان شد و گفت: نیاز به ایجاد مکانی در ورودی شهرها برای پذیرش میهمان هستیم تا از آن‌ها به نحو احسن استقبال شود.

 

نظر شما