شناسهٔ خبر: 28357028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور روادید راهپیمایی اربعین حسینی

رئیس ستاد مرکزی اربعین: از فردا کار ثبت نام زائران اربعین حسینی برای روادید عراق شروع می‌شود.

صاحب‌خبر -
حسین ذوالفقاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود : هماهنگی های کامل با دولت عراق برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صورت گرفته است ، نیروهای عراقی وارد کشور شده اند ودر حال آموزش در این زمینه هستند .
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود : امسال نسبت به سال گذشته دفاتر صدور روادید از 12 به 20 دفتر افزایش یافته این در حالی است که علاوه بر این دفاتر فعلا در تهران دفاتر پلیس 10+ نیز در کنار کار صدور گذرنامه مدارک صدور روادید را نیز دریافت می کنند .
وی درباره هزینه سفر اربعین اضافه کرد : تلاش ستاد اربعین بر این است که تا حد امکان هزینه ها کاهش یابد به همین منظور هزینه بیمه که شامل خدمات سرپایی ، بیمارستانی و سوانح و حوادث می شود در مجموع 20 هزار تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است ضمن اینکه خدمات بیمه ای نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است .
ذوالفقاری گفت : در خصوص هزینه روادید نیز با هماهنگی که با دولت عراق داشتیم مقرر شد زائران محترم معادل ریالی 40دلار را پرداخت کنند .
وی درباره مسائل امنیتی راهپیمایی اربعین نیز افزود : امنیت در داخل ایران برعهده نیروهای ایرانی و در داخل خاک عراق بر عهده دولت عراق است البته در آنجا ستاد عراق و کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین هماهنگی کاملی با نیروهای عراقی انجام داده اند تا امنیت کامل برای زائران برقرار شود .
 

نظر شما