شناسهٔ خبر: 28356992 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

برگزاری پاویون فناوری اطلاعات

به همت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزاری پاویون برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان کشور، برگزار مي‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش اعتدال به نقل از روابط عمومي ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان کشور 19-22 مهر ماه 1397 در تهران برگزار خواهد شد که پاویون برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات این نمایشگاه توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار مي‌شود.

از جمله اهداف مهم این نمایشگاه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی آنها به نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی است و در این نمایشگاه خدمات مرتبط با بازاریابی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهد شد.

همچنین امکان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پورتال محصولات دانش‌بنیان نمایشگاه فراهم شده است و علاوه بر این، کتاب شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه به صورت گسترده در کشور توزیع شده و در اختیار دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی قرار خواهد گرفت.

شايان ذكر است این نمایشگاه توسط شبکه‌های مختلف داخلی و برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش داده خواهد شد و از طریق تبلیغات شهری و تبلیغات در فضای مجازی به عموم جامعه و سایر شرکت‌های خصوصی جهت بازدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاوه بر حضور دستگاه ها و نهادهای دولتی، بازدید نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری دولتی و حاکمیتی در این نمایشگاه فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌نماید.

گفتني است با توجه به برنامه‌ریزی برای بازدید هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی از نمایشگاه، امکان صادرات محصول و صادرات فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به سایر کشورهای جهان فراهم شده است. علاوه بر این، شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه می‌توانند با پیشنهاد و ارائه رزومه هیات‌های تجاری و اقتصادی خریدار محصولات دانش‌بنیان، پس از تایید کمیته علمی نمایشگاه، از قابلیت حضور شرکت‌های خارجی استفاده نمایند. تیم تشریفات خارجی نمایشگاه میزبان این هیات‌ها بوده و هزینه‌های استقرار آنها در ایام برگزاری نمایشگاه را به صورت رایگان تقبل می‌نماید.

شايان ذكر است در همین راستا جایزه انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه های مختلف فناورانه در نمایشگاه برگزار خواهد شد و به بهترین شرکت‌ها در روز اختتامیه نمایشگاه تندیس افتخار اهدا خواهد شد. امید است این نمایشگاه بتواند بستر مناسبی برای نمایش قابلیت های واقعی نخبگان و فناوران کشور باشد و به توسعه بازارهای داخلی، بازارهای بین‌المللی و افزایش همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر کمک نماید.

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام و انجام مراحل دریافت غرفه نمایشگاه تا 10 مهر ماه است و متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به آدرس www.dbexpo.ir  مراجعه نمایند.



نظر شما