شناسهٔ خبر: 28356795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرکرد| ایران می‌تواند جایگاه بزرگی در بازار روسیه داشته باشد

R41350/P1494/S6,54/CT11

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مسائل اقتصادی گفت: ایران می‌تواند جایگاه بزرگی در بازار روسیه داشته باشد، ایران واقعا یک کشور قدرتمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، رجب صفراف بعد از ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای صادرات کالا از استان به کشور روسیه با اشاره به روابط ایران و روسیه اظهار داشت: در روابط ایران و روسیه 30 مانع بین ما و شما وجود دارد که بعضی از آنها واقعا طبیعی هستند اما اکثر آنها از بی‌تجربگی، نداشتن اطلاعات و رعایت نکردن استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: ما اطلاعی از جایگاه ایران نداریم که تا اندازه‌ای این اشکال به خود ما برمی‌گردد که توجهی به این موضوع نکرده‌ایم اما کشورها خودشان باید در زمینه معرفی‌شان تلاش کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مسائل اقتصادی با بیان اینکه واقعا ظرفیت‌ها و داشته‌های شما منحصر به فرد است، بیان کرد: برخی از عامل‌های کوچک و حاشیه‌ای اجازه نمی‌دهند شما وارد بازارهای جهانی شوید.

صفراف خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایرانی معولا کوچک هستند و شرکت‌های کوچک و متوسط در بازارهای جهانی به علت نداشتن زیرساخت لازم، تبلیغات، نمایندگی و لابی‌ نمی‌توانند رقابت کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهادها روسیه از طرف بانک مرکزی یا به درستی درک نمی‌شود و یا اینکه آنها انگیزه ندارند. باید یک بانک ایرانی ـ روسی تأسیس شود و ربطی با غرب هم نداشته باشد و تنها مختص این 2 کشور باشد. اکنون هیچ بانک روسی در ایران شعبه ندارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر ایران و روسیه در کنار هم باشند می‌توانند اقتصاد دنیا را متحول کنند. ما باید از ترامپ تشکر کنیم که به واسطه این تحریم‌ها ما به هم نزدیک‌تر شدیم.

صفراف بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون دلار کالا بین 2 کشور رد و بدل شده که از این مجموع روسیه 80 درصد از آن را به خود اختصاص داده است که این موضوع قابل قبول نیست و به اقتصاد ایران ضربه می‌زند.

در این همایش جمعی از تولیدکنندگان استان نیز حضور داشتند و در پایان جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما