شناسهٔ خبر: 28356637 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

همزمان با هفته دولت:

55 طرح صنعتی دراستان اصفهان به بهره برداری می رسد

55 طرح صنعتی دراستان اصفهان به بهره برداری می رسد

صاحب‌خبر -

«بهمن پرویزی» در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است پنج طرح ویژه از این پروژه های استانی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد.
به گفته وی، با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال یک هزار نفر در این استان فراهم خواهد شد.
وی، میزان سرمایه گذاری 50 طرح دیگر را افزون بر بیست هزار میلیارد ریال، عنوان کرد و یادآورشد: این طرحها نیز زمینه اشتغال حدود 16 هزار نفر را ایجاد خواهند کرد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان همچنین گفت: 170 طرح صنعتی تولیدی با حدود چهل هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری در این استان بهره برداری می شود.
«پرویزی» میزان اشتغالزایی این طرح ها را نیز نزدیک به 23 هزار نفر در استان اصفهان دانست.
افتتاح پایانه حمل و نقل صادراتی اصفهان 
رئیس سازمان بازرگانی استان اصفهان اعلام کرد: پایانه حمل و نقل صادراتی استان اصفهان به منظور سهولت در حمل و نقل کالاهای صادراتی، در هفته دولت افتتاح می‎شود.
وی با بیان این مطلب افزود: توسعه صادرات غیرنفتی استان اصفهان در اولویت قرار داشته و در همین راستا کمیته راهبردی صادرات به عراق و کمیته حمل و نقل بین‎المللی تشکیل شده است.
مظفر انصاری با اشاره به اقدامات صورت‎گرفته در این زمینه و رشد قابل قبول صادرات غیرنفتی استان، ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال صادرات استان بیش از 324 میلیون دلاربوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد رشد داشته است.
انصاری با تاکید بر رتبه نخست استان اصفهان در زمینه صادرات آهن و فولاد، افزود: بیشترین کالای صادراتی استان آهن و فولاد است که سهم 28 درصدی از کل صادرات آهن و فولاد کشور دارد.
وی اضافه کرد: تشکیل کمیته تدوین سند راهبردی توسعه صادرات با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران یکی دیگر از برنامه‎های سازمان بازرگانی استان اصفهان در این راستا بوده است.
به گفته وی، عضویت تمامی دستگاه‎ها و تشکل‎ها در کمیته‎ای تحت عنوان اتاق فکر و اعزام 8 هیات جاری به خارج از کشور نیز درمراحل نهایی قرار دارد. است.

 

نظر شما