شناسهٔ خبر: 28356472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

یک ملت، دو ضربان!

۸ نکته‌ای که باید از دربی ۸۸ بدانید +جدول

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تب فوتبال در ایران شاید به اوج خود می رسد اوجی که شهر آورد سنتی تیم های پایتخت نشین را پیش چشمانمان به تصویر می کشد . مسابقه ای ستنی که به ایستگاه هشتاد و هشت خود رسیده است.

در ادامه به بررسی جوانب مختلف این شهرآورد میپردازیم؛

حواشی سلام !
مسابقه ای که هرگز خالی از حاشیه نبوده و این بار هم حتی قبل از شروع بازی حواشی آغاز شد. حواشی که حالا گریبان تعداد دربی ها را گرفته است . عده ای این بازی را دربی 87 ، عده ای 88 و حتی عده ای 89 .

دربی چندم؟
ما هم دقیقا نمی دانیم این شهر آورد را باید بالاخره شهر آورد چندم بدانیم ؟! حواشی از جایی شروع شد که سرخ پوشان بیان کردند ، سوپر جام برگزار نشده هم می بایست جزو باز یها احتساب گردد و از آن جایی که رای کمیته استیناف هم حاکی از برد پرسپولیس بود ، منطقا باید این دربی را دربی 88 بنامیم . هر چنر که این شمارش شاید به مزاق طرفداران استقلال خوش نیاید اما آن چه که از ظواهر امر بر می آید ، استقلال و پرسپولیس ، پنج شنبه ساعت 6 و نیم بعد از ظهر باید دربی هشتاد و هشتم را بر گزار کنند.

توقف گاه هشتاد هشتم
ایستگاه هشتاد و هشتم به مانند تمامی ایستگاه های برگزار شده، توقف گاهی صعب العبور خواهد بود . فوتبالی که اگر نام جنگ ستارگان را بر آن قرار دهیم شاید گزافه گویی نگرده باشیم اما این مسابقه تحت الشعاع بسیاری از حوادث قرار دارد .

قربانیان دربی
حوادثی که در آن اشتباهات انسانی ، بیشترین قربانی را گرفته اند و سهم دست تقدیر در آن چندان به چشم نمی آید . اشتباهی که باعث خالی شدن نیمکت پرسپولیس شد و دست تقدیری که نیومایر را نیمکت نشین کرد.

یک جنگ تمام عیار
پنج شنبه در ایران جنگ خواهد شد ! جنگی صدای کوس آن قبل از بازی به صدا در آمده و 90 دقیقه ی سرنوشت ساز دارد که امیدواریم در همان نود دقیقه تمام شود و به اتوبوس ها و میادین شهر کشیده نشود اما فقط امیدواریم !

استراتژیستان
آن چه که در ذهن شفر و برانکو می گذرد ، شاید سهل الوصول نباشد اما قابل حدس زدن است . از برانکو و ترکیبش نمی توان خرده گرفت چون هر آن چه دارد را به نمایش می گزارد اما پیر مر آلمانی می تواند همین طور که رویایی ترین استقلال را به زمین بفرستد ، به همان اندازه احتمال دارد باعث قربانی شدن تیمش گردد و مرموز تر از همیشه هوادارن را به افلاک برد یا چنان به خاک و خون بکشد که خاطرات تلخ مربیگری های او و بزرگوار قبل از او زنده شود .

باید قبول کنیم شفر تنها مرد تعیین کننده ی بازی نخواهد بود هر چند که برانکو استراتژی تازه ای را رو نخواهد کرد اما همه ی هواداران چه سرخ و چه آبی انتظار آن را دارند که بازی پر هیجانی را به نظاره بنشینند.

بلیط بازی
بلیت‌فروشی اینترنتی مسابقه‌ی استقلال و پرسپولیس از روز دوشنبه ۲ مهر ساعت ۹ صبح آغاز شد مطابق با نظر شورای تامین استان تهران ۱۰۰% از ظرفیت طبقه پایین و ۵۰% از ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای مسابقه دربی ۸۸ به صورت اینترنتی فروخته خواهد شد.
قیمت بلیط جایگاه : 20 هزار تومان
قیمت بلیط روبه روی جایگاه : 15 هزار تومان
قیمت پشت دروازه و طبقه دوم : 12 هزار تومان

تر کیب احتمالی
استقلال : سید مهدی رحمتی – روزبه چشمی – پژمان منتظری – وریا غفوری – آرمین سهرابیان – طارق همام – فرشید اسماعیلی – فرشید باقری – میلاد زکی پور – مرتضی تبریزی – روح الله باقری

پرسپولیس : علیرضا بیرانوند – سید جلال حسینی – شجاع خلیل زاده – محمد انصاری – حسین ماهینی- کمال کامیابی نیا - امید عالیشاه – احمد نواللهی – بشار رسن - علی علیپور – گادوین منشا

به امید یک شهر آورد پر گل ، پر هیجان ، بدون توقف و پر از زیبایی ...

نظر شما