شناسهٔ خبر: 28356292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امیری تصریح کرد:

صنعت گردشگری؛ عامل ایجاد پیوندهای فرهنگی و ارسال پیام صلح

گروه جامعه ــ معاون امور مجلس رئیس جمهور، صنعت گردشگری را عاملی برای ایجاد پیوندهای فرهنگی بین کشورها و ارسال پیام صلح دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین همایش سراسری جامعه هتل‌داران ایران امروز چهارم مهرماه، با حضور مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در هتل اسپیناس آغاز به کار کرد.

صنعت گردشگری عامل ایجاد پیوندهای فرهنگی و ارسال پیام صلح
 
جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن عرض خیر مقدم به روسای هتل‌ها و سرمایه‌گذاران به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه امروز صنعت هتلداری با چالش‌ها و موانع مختلفی روبرو است، اظهار کرد: کاهش شدید ارزش پول ملی و افزایش هزینه‌ها همچون حامل‌های انرژی از جمله این موارد است.

وی صنعت گردشگری را صنعتی فرابخشی دانست و عنوان کرد: با این حال برخی از سازمان‌ها منافع سازمانی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند که از جمله می‌توان به مشکلات موجود در زمینه مالیات، بیمه و عوارض شهرداری اشاره کرد.

حمزه‌زاده در ادامه سخنان خود خواستار برخی حمایت‌ها از جامعه هتلداران شد و گفت: در شرایط فعلی نیازمند تعریف بسته حمایتی از سوی دولت هستیم که در آن مواردی همچون معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی اعم از مالیات بر درآمد و ارزش افزوده، استمهال وام دریافتی و کاهش هزینه‌ حامل‌های انرژی لحاظ شود.

وی بر ضرورت دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی تاکید و تصریح کرد: مهمانسراهای دولتی، مدارس و خانه‌های مسافر با دور زدن قوانین، رقابت نابرابری را با بخش خصوصی آغاز کردند؛ بدین جهت جامعه هتلداران خواستار برخورد هیئت دولت با این مراکز غیر مجاز بر طبق مصوبات موجود است.

 وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور به جای ارائه خدمات به فرهنگیان، اقدام به پذیرش آزاد مسافر کرده است که این امر به نظام گردشگری و هتلداری کشور ضربه وارد می‌کند. همچنین خانه‌های مسافر به صورت آزادانه و بدون توجه به شرایط و ضوابط اقدام به پذیرش مسافر کرده‌اند. جامعه هتلداران خواستار ساماندهی خانه‌های مستفر است، نه رسمیت بخشیدن به آن.

در ادامه این مراسم امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی، اوقات فراغت مردم بیشتر شده است و مردم زمان بیشتری برای گردشگری دارند، بنابراین باید ساز و کارهای این امر را برای مردم مهیا کرد.

وی گردشگری را از مهمترین منابع درآمدی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه خواند و گفت: گردشگری می‌تواند سبب تولید ثروت، ایجاد اشتغال، بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم، ایجاد پیوندهای فرهنگی و ارسال پیام صلح شود.

امیری با بیان اینکه گردشگری از راهبردهای توسعه است و صنعت هتلداری نیز نقطه آغاز گردشگری محسوب می‌شود، گفت: صنعت گردشگری نیاز به زیرساخت‌های فراوانی دارد که یکی از آنها توجه به موضوع هتلداری است. توسعه گردشگری پایدار با توسعه متناسب صنعت هتلداری امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ سرمایه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی از موقعیت بی‌نظیری برای گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: کشوری که از هزاران سال قدمت و تمدن برخوردار است و رتبه دهم جاذبه‌های باستانی، تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی در دنیا را دارد، باید به لحاظ گردشگری فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد؛ در حال حاضر با توسعه صنعت گردشگری می‌توان به حل مشکلات کشور کمک کرد.

امیری با تأکید بر اینکه دولت به اهمیت صنعت گردشگری و رفع موانع آن واقف است، از اعلام آمادگی برای تشکیل کارگروه‌های مرتبط خبر داد و اظهار کرد: با این حال هتلداران و سرمایه‌گذاران نیز باید در کنار دولت با آموزش نیروها، فعالیت‌های خلاقانه، ایجاد رقابت سالم و بالا بردن استانداردها به جذب گردشگر کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما