شناسهٔ خبر: 28356139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شفر و شایعه‌ای که دوباره سر زبان‌ها افتاده است

آلــــــزایمـــــــــر!

خبر شایعه است یا واقعیت دارد؟ از همان روز که وینفرد شفر به استقلال آمد یک شایعه همیشه همراهش بوده؛ این‌که او آلزایمر دارد و کارهایی که می‌خواهد انجام دهد را فراموش می‌کند. به همین دلیل هم هست که در بیشتر تمرینات استقلال کارهایش را روی کاغذ می‌نویسد تا چیزی را فراموش نکند، اما نکته‌ای که باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره آلزایمر او بیشتر شود روزی بود که باد کاغذ‌ها را با خودش برد! خیلی از بازیکن‌های استقلال شاهد این ماجرا بودند. وقتی باد کاغذ‌ها را برد شفر دیگر نتوانست طبق آن چیزی که برنامه‌اش بود تیم را تمرین دهد. جرقه اصلی شایعات از همانجا زده شد. البته پیش از این هم چند بار دیگر اتفاق افتاده بود که او اشخاص، برنامه‌ها و... را فراموش کند، اما پس از بازی با نساجی که او اسم حریف بعدی تیمش را فراموش کرد دوباره رسانه‌ها از بیماری خطرناک او نوشتند؛ «آلزایمر»!

صاحب‌خبر -

آنها که فوتبالی هستند بخوبی به یاد دارند که شفر سرمربی فرهاد مجیدی در الاهلی امارات بوده است. خیلی بعید است که یک مربی شاگرد خودش را نشناسد. همان زمان که او به ایران آمد روزنامههای ورزشی عکس مجیدی و شفر را کنار هم چاپ کردند، اما واکنش شفر به انتشار این عکسها عجیب بود «این کیه کنار من؟»

دومین مرتبه که شایعه آلزایمر او سر زبانها افتاد ملاقات شفر با پیشکسوتان استقلال بود که یکی از پیشکسوتان چند بار پس از آن هم به ملاقات شفر رفته بود، اما جالب اینجاست که شفر این پیشکسوت استقلال را نشناخت و گفت: «این چه کسی است که میخواهد با من ملاقات کند؟»

سومین بار ماجرای همان تمرین معروف است که باد کاغذهای پیرمرد آلمانی را برد و او دیگر نتوانست تیمش را تمرین بدهد. خیلی از بازیکنان استقلال آن تمرین را یادشان هست.

آخرین بار هم که مربوط به بازی با نساجی میشود. جایی که شفر در نشست خبری پس از بازی فراموش کرد که بازی بعدی استقلال با کدام تیم است. نکته اینجاست که استقلال پس از بازی با نساجی باید پنجشنبه این هفته به مصاف پرسپولیس برود. سوال اینجاست که مربی یک تیم باید بازی به این مهمی را فراموش کند؟ البته یکی از دوستان نزدیک شفر در استقلال میگوید نباید به او خرده گرفت. همه ما برای لحظهای ممکن است دچار فراموشی شویم و این چیزها طبیعی است. شفر هم انسان است و در آن لحظه برای ثانیههای کوتاهی یک موضوع را فراموش کرده است.

نظر شما