شناسهٔ خبر: 28356057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نخستین همایش «پیام‌آوران عاشورا» در یاسوج برگزار شد

نخستین همایش «پیام‌آوران عاشورا» با حضور تعداد زیادی از همسران، دختران و خواهران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

نخستین همایش «پیام‌آوران عاشورا» در یاسوج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نخستین همایش «پیام‌آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (چهارشنبه) با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری شهرستان بویراحمد و بسیج جامعه زنان استان در سالن «حکیم جرجانی» شهر یاسوج برگزار شد.

«آذر صفایی‌نیا» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ضمن تسلیت ایام محرم با بیان اینکه حضرت زینب (س) پیام‌آور عاشورا بود، اظهار داشت: پيام عاشورا اين است كه الگوشناس و الگوپذیر باشیم و رفتار و سیره اهل بیت(ع) را در زندگی پیاده کرده و خودمان را با اين الگوها هماهنگ سازیم.

وی با بیان اینکه امروز آثار پیام عاشورا در همه عرصه‌ها سبب بصيرت و آگاهی‌ شده است، افزود: زنان جامعه دينی ما بايد اين آمادگی را داشته باشند كه به‌عنوان یك مادر انقلابی و الگوپذیر دنباله‌ور حضرت زینب(س) باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفظ اصول و ارزش‌های دینی كه دستاورد خون هزاران شهيد، جانباز و آزاده و صبوری و استقامت خانواده‌های آنها است از یک زن مسلمان انتظار می‌رود که با حجاب و تربیت اسلامی خود فرزندانی سالم، بصیر، آگاه، صالح و آزاده برای رشد و پویایی و تعالی فردی و اجتماعی جامعه پرورش دهد.

صفایی‌نیا به هفته دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های بانوان ما در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از حضرت زینب(س) بود که باید آن را پاس بداریم.

 وی به مشکلات پیش‌روی جوانان اشاره داشت و تأکید کرد: همه بايد از فرصت‌هايی که در اختیار خود داریم استفاده کرده و برای ایجاد یک حركت رو به جلو از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین سیره حضرت زینب(س) برای نسل جوان و به‌ویژه دختران سبب می‌شود در مقابل ظلم و بی عدالتی و در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم بمانند.

صفایی نیا، محورهای این همایش را تبیین و سیره عملی حضرت زینب(س) در اسلام و با هدف تبیین رسالت حضرت زینب (س) در ماندگاری واقعه عاشورا دانست و بیان کرد: همچنین بزرگداشت هفته دفاع مقدس از دیگر محورهای برگزاری این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما