شناسهٔ خبر: 28355488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

شهدای خلیج فارس استکبار جهانی را به استیصال کشاندند

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یاد آور مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله های بلند حماسه و ایثار را در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فتح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ سردار علی رزمجو افزود: دفاع مقدس گنجینه درخشانی از گوهرهای تابناک عزت و شرف و شهادت و پایمردی و فداکاری امتی آگاه و بیدار است که حماسه ای خلق کردند که در همه عصرها و برای همه نسل های حال و آینده پر فروغ خواهد ماند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یاد آور شد: سروقامتانی همچون شهدای شهرستان دیر بویژه شهید جاوید الاثر شهید عباس بکران در عرصه دریا و دریانوردی قیامتی به پا کردند و حماسه ها آفریدند که بوی خوش و معطر آن و دفاع جانانه در مقابل استکبار جهانی در هفت آسمان پیچیده است.

وی ادامه داد: افرادی چون شهید بکران به عزت و اقتدار خلیج فارس آبرو بخشیدند بگونه ای که این افتخار در صفحه انقلاب اسلامی ثبت شده است.

رزمجو با بیان اینکه تحریم و تشدید محاصره اقتصادی دشمن از دوران جنگ تحمیلی شروع شد، عنوان کرد: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی بدنبال هدف قرار دادن منابع ومنافع اقتصادی ایران در خلیج فارس و قطع صادرات نفت با حمله به پایانه های نفتی و نفتکش های ایرانی بودند.


وی افزود: در مقابل این اقدام دشمن ده ها مورد عملیات مقابله به مثل که در تاریخ انقلاب ثبت شده توسط شهید بکران و سایر شهدای خلیج فارس شکل گرفت و استکبار جهانی را به استیصال کشاند.

این مقام مسئول گفت: عملیات های مقابله به مثل موجب تغییر مواضع سیاسی حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای رژیم بعث شد و توان نظامی کلاسیک و اقتدار دریایی آمریکا را به شدت به چالش کشید و آنها را در موضع پدافندی قرار داد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اعلام اینکه سرنشینان شناورهای عاشورا فرهنگ عاشورایی و تاسوعایی نشئت گرفته از حماسه حسینی داشتند، عنوان کرد: نقش رزمندگان شهرستان دیر در حماسه دریا و نبرد زمینی با بزرگترین قدرت های عالم نقشی بس ارزنده و برجسته است و موجی از افتخار به ارمغان آوردند که همواره در تاریخ تابناک دفاع مقدس پرتو افشانی می کند.

رزمجو تأکید کرد: دشمن وقتی فهمید که از طریق جنگ نظامی راه به جایی نمی برد بدنبال ایجاد ناامنی در شهرها افتاد که نمونه آن را در رژه روز ۳۱ شهریورماه در اهواز دیدیم که نشانه شکست استکبار است.

وی افزود: حضور سیل عظیم جمعیت در تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز به معنای ایستادگی ملت ایران و دفاع از انقلاب با تأسی از عاشورای حسینی است.

فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهل سال عمر پربرکت این نظام بر همگان روشن است و امسال جشن انقلاب را عزتمند تر و مقتدر تر برگزار می کنیم.

در این مراسم بهرام درویشی از فرماندهان نبردهای دریایی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید بکران خاطراتی از عملیات های دریایی برای حاضران بازگو نمود و در پایان از خانواده شهید جاوید الاثر عباس بکران تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما