شناسهٔ خبر: 28355448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مودریچ چگونه بهترین بازیکن سال جهان شد؟

صاحب‌خبر -
مودریچ چگونه بهترین بازیکن سال جهان شد؟
 
شهروند نوشت: لوکا مودریچ بهترین بازیکن سال جهان شد! اما کسب این افتخار بدون شک تحت تأثیر دو علت بسیار مهم بود. وقتی مسی فقط در لالیگا و جام حذفی اسپانیا دو عنوان قهرمانی کسب کرد و رونالدو هم تنها افتخارش قهرمانی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان بود، همه انتظار درخشش دو ابر ستاره را در جام‌جهانی داشتند. اما آرژانتین و پرتغال با رونالدو و مسی در نخستین مرحله حذفی از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. از همان موقع همه خودشان را برای پایان سلطه ١٠ ساله آن‌ها و کسب جایزه مرد سال فوتبال جهان توسط یک ستاره دیگر آماده کردند.
 
در چنین شرایطی وقتی کرواسی با عملکرد درخشان لوکا مودریچ به فینال جام‌جهانی رسید و جایزه بهترین بازیکن جام هم به این هافبک خلاق کروات تعلق گرفت، قابل پیش‌بینی بود که جایزه به این پسر بی‌حاشیه کروات خواهد رسید.

به معنای واقعی بهترین
مودریچ در شرایطی این جایزه را از آن خود کرد که مسی اصلا در لیست سه نامزد نهایی حضور نداشت و مانند رونالدو، چون می‌دانست جایزه به او نمی‌رسد، اصلا در مراسم شرکت نکرد. با این حال او آن‌قدر خوب کار کرده بود که بیشترین تعداد آرا را در رقابت با محمد صلاح و کریستیانو رونالدو از آن خود کند. بازیکنی که با رئال مادرید قهرمان جام باشگاه‌های جهان و لیگ قهرمانان اروپا شد و با کرواسی هم نایب قهرمانی جام‌جهانی را کسب کرد. بازیکنی که مدت‌هاست همه می‌گویند بهترین و خلاق‌ترین هافبک فوتبال جهان به حساب می‌آید و اصلا افت هم نداشته است.

تغییر یک عادت بد!
انتخاب مودریچ نشان از یک تغییر بزرگ در نگرش فوتبال‌دوستان در سرتاسر جهان دارد. آن‌هایی که واقعا از دو قطبی رونالدو و مسی خسته شده بودند و البته فرهنگسازی درست ایجادشده از سوی شبکه‌های اجتماعی و محافل فوتبالی و رسانه‌ها برای تحلیل بهتر، سمت و سوی متفاوتی به انتخاب‌های بزرگ در فوتبال جهان داد که نمونه آن جایزه‌ای بود که به مودریچ رسید. حالا هم جامعه فوتبال جهان در حال انتقاد از مسی و رونالدو به خاطر تحریم مراسم بهترین‌های فیفا هستند.

مودریچ: افتخار بزرگی نصیبم شد
لوکا مودریچ پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن سال ٢٠١٨ فیفا، هم‌تیمی‌هایش را عاملی مهم در راه کسب این افتخار دانست. بهترین بازیکن سال جهان پس از دریافت جایزه خود گفت: افتخار بزرگی نصیبم شد و حس فوق‌العاده‌ای است که با جایزه‌ای بزرگ اینجا حضور دارم. به صلاح و رونالدو بابت فصل خوبی که داشتند تبریک می‌گویم. این جایزه را به لطف هم‌تیمی‌هایم در رئال‌مادرید و تیم‌ملی کرواسی کسب کردم. از خانواده‌ام تشکر می‌کنم و می‌روم تا در ادامه راه بهتر بازی کنم و افتخارات بیشتری برای خودم و تیمم به دست بیاورم.

حمله دوباره به کی‌روش به خاطر مودریچ
انتخاب مودریچ در ایران، اما حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت. قبل از جام‌جهانی کی‌روش گفته بود که اگر بازیکنان را باشگاه‌ها در اختیار او قرار بدهند، در مدت زمان ٤٠ روز رونالدو نه، اما شاگردانش را به سطح مودریچ خواهد رساند. از همان موقع و در طول جام‌جهانی هم بعد از هر موفقیت مودریچ منتقدان کی‌روش صحبت‌هایش را زیر سوال می‌بردند؛ چرا که عملکرد مودریچ که حالا بهترین بازیکن فوتبال جهان است به خوبی نشان داد که فوتبالش فراتر از سطحی است که کی‌روش بخواهد در ٤٠ روز بازیکنان ایرانی را به او برساند. جالب‌تر اینجاست که کی‌روش در مراسم بهترین‌ها به ترتیب به مودریچ، آزارد و امباپه به‌عنوان سه بازیکن برتر سال جهان رأی داد و رأی مسعود شجاعی هم به ترتیب لوکا مودریچ، کیلیان امباپه و ادن‌هازارد بود.

هوایی تند مهدوی‌کیا برای کی‌روش
در شبکه اجتماعی توییتر بین فارسی‌زبان‌ها اصطلاحا به توییتی که یک نفر علیه یک فرد دیگر با کنایه منتشر کند و مخاطب خود را به شدید‌ترین شکل ممکن بدون بردن نام انتقاد کند «هوایی» می‌گویند. مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان سابق تیم‌ملی و از اسطوره‌های فوتبال ایران هم بدون مطرح‌کردن نام کی‌روش و با اشاره به صحبت‌های قبلی او در توییتی جنجالی که بازتابی خیره‌کننده داشت، نوشت: «یک بازیکن ریزاندام دیگر به مانند مسی بهترین بازیکن جهان شد. هوش بالا، تکنیک ناب، چابکی و دوندگی مودریچ ثابت کرد که بدون داشتن اندام درشت هم می‌توان بهترین بود. بازیکنی که نه در طول «٤٠ روز» بلکه در طول چندین سال آموزش صحیح در سیستم بازیکن‌ساز یوگسلاوی سابق در کنار بزرگان فوتبال ایستاد.

نظر شما