شناسهٔ خبر: 28354890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شمخانی: سخنرانی ترامپ نشان دهنده تفوق آشفتگی عمیق در دیپلماسی آمریکاست

امیر دریابان شمخانی تحریم های یکجانبه آمریکا را ظالمانه، فاقد پشتوانه حقوقی و زورگویانه توصیف کرد و اصرار بر آن را نشانه بی اعتباری منطق دیپلماسی در ادبیات سیاسی این کشور دانست.وی گفت؛ حمله ترامپ در سخنرانی روز گذشته به همه کشورهای موثر و نهادهای قانونی بین المللی نشان از تفوق آشفتگی عمیق در دیپلماسی آمریکا و سلطه عناصر افراطی بر هیئت حاکمه این کشور دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آجیت دوال، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند بعد از ظهر امروز در دیدار با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد راهکارهای گسترش همکاری های امنیتی میان دو کشور با وی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، شمخانی با تاکید بر مشترکات متعدد میان دو کشور و زمینه‌های گسترده همکاری میان تهران و دهلی نو بر فعال‌سازی بیش از پیش ظرفیت‌های همکاری به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و تجاری تاکید کرد.

وی افزود: در کنار توسعه تهدیدات ناشی از تروریسم تکفیری امروز با تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا مواجه هستیم که زندگی و معیشت مردم و اقتدار دولت‌ها را نشانه رفته است.

امیر دریابان شمخانی تحریم های یکجانبه آمریکا را ظالمانه، فاقد پشتوانه حقوقی و زورگویانه توصیف کرد و اصرار بر آن را نشانه بی اعتباری منطق دیپلماسی در ادبیات سیاسی این کشور دانست.
وی گفت؛ حمله ترامپ در سخنرانی روز گذشته به همه کشورهای موثر و نهادهای قانونی بین المللی نشان از تفوق آشفتگی عمیق در دیپلماسی آمریکا و سلطه عناصر افراطی بر هیئت حاکمه این کشور دارد.

شمخانی با اشاره به نقش موثری که نهادهای امنیت ملی دو کشور می توانند در توسعه مناسبات فی مابین داشته باشند تداوم ارتباط ساخت یافته به صورت دو جانبه را مورد تاکید قرار دارد.
آجیت دوال مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند نیز که برای شرکت در نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» به دعوت دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر کرده است، با قدردانی از میزبانی موفق ایران در برگزاری این نشست و پرداختن به مسئله مهم تامین امنیت و مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم، بر استمرار گفت‌وگوها و پیگیری توافقات صورت گرفته تاکید کرد.

وی افزود: همکاری‌های هند با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی ادامه خواهد داشت و دهلی علاقه‌مند به گسترش سرمایه گذاری در ایران و گسترش تعاملات در همه زمینه‌هاست.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما