شناسهٔ خبر: 28354879 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شروع ثبت نام یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

صاحب‌خبر -

جشنواره وب و موبایل ایران بزرگترین فضای رقابتی حوزه وب و موبایل در ایران است که به عنوان یکی از معدود رویداد بخش خصوصی، برای یازدهمین سال به صورت متوالی برگزار می شود. ثبت نام در یازدهمین جشنواره وب و موبایل، امسال نیز همجون سالیان گذشته از ابتدای مهر ماه آغاز گردیده است و صاحبان کسب و کار های اینترنتی و اپلیکیشن های موبایل از این پس میتوانند از طریق وب سایت جشنواره در این رویداد بزرگ شرکت کنند.

همانطور که در زمان بندی های جشنواره مشخص شده بود شروع ثبت نام در جشنواره از یکم مهر آغاز شد. از ساعت ۱۱:۱۱ یکم مهر ماه شرکت کنندگان با ورود به پرتال خود و وارد کردن اطلاعات وبسایتشان میتوانند در یازدهمین جشنواره وب و موبایل شرکت کنند. همچنین ثبت نام اپلیکیشن های موبایلی ios نیز در حال حاضر از طریق اپلیکیشن سیب اپ انجام میشود و شروع ثبت نام اپلیکیشن های Android از هفته سوم مهر از طریق پلتفرم کافه بازار شروع خواهد شد و دارندگان اپلیکیشن میتوانند از این طریق در جشنواره شرکت کنند.

حمیدرضا اعتدال مهر رئیس انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی که برای چهارمین سال مسئولیت برگزاری این جشنواره رو بر عهده دارد میگوید : امسال تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای ارائه محتوای آموزشی در حاشیه جشنواره وب و موبایل، بسیار بهتر از سالهای گذشته ظاهر شویم و بتوانیم فضا را برای ارائه محتوایی اثربخش، پویا و مفید آماده سازیم. همچنین انجمن بر اساس جایگاه قانونی خود، به عمده مشکلاتی که این ‌روزها نفس کسب و کارها را به شماره انداخته، خواهد پرداخت و منتقدانه آنها را با حضور مدیران و تصمیم‌گیران این حوزه به چالش خواهد کشید.

تغییرات یازدهمین جشنواره

با توجه به این که در سال جاری تغییراتی بر روی دشبورد کاربران جشنواره برای بهبود این فضا داده شده است ، شرکت کنندگان محترم توجه داشته باشند که طی هفته اول ممکن است با برخی مشکلات کوچک در کاربری امکانات دشبرد مواجه شوند که با تست و بررسی کامل این موارد در هفته اول ، از هفته دوم مشکلی در این فرایند ها وجود نخواهد داشت. همچنین شما میتوانید در صورت بروز هرگونه خطای احتمالی از طریق ایمیل info@iwmf.ir  این موارد را با مادر میان بگذارید تا در جهت رفع این موارد اقدام شود.

به اطلاع شرکت کنندگان عزیز میرسانیم که در راستای رشد جشنواره و نزدیک کردن معیار های این جشنواره به استاندارد های جهانی طی برگزاری جلسات متعدد تغییراتی در روند اجرای جشنواره یازدهم در نظر گرفته شده است. تشکیل شورای داوری در دهمین دوره از جشنواره وب و موبایل ایران کمک بزرگی به بهبود برگزاری جشنواره در سال های اخیر کرده است که از جمله نکات مثبت تشکیل این شورا دریافت بازخورد های متنوع از نگاه فعالین این حوزه بوده است.

ما در جشنواره وب و موبایل ایران امسال با بررسی انتقادات طی جلساتی که با همکاری انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی و شورای داوری دوره دهم برگزار شد ، تغییراتی را در راستای بهبود جشنواره اعمال کرده ایم که از جمله این تغییرات می توان به بازبینی و بهبود فرایند ثبت اثر و داوری، و نیز بازبینی گروه بندی ها و تعاریف گروه های جشنواره اشاره کرد.

فرایند های داوری

طبق گفته ی شایان شلیله دبیر انجمن صنفی کسب و کار های اینترنتی و بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران ،یکی از تغییراتی که در فرایند داوری امسال در نظر گرفته شده است وزن دهی به آرا می باشد. همچنین انتخاب شورای داوری سال جاری از بهترین های حوزه وب و موبایل و نیز منتقدین جشنواره دعوت به همکاری شده است.

از دیگر تغییرات فرایند داوری میتوان به ورود تعداد بیشتری از وبسایت ها به مرحله دوم داوری اشاره کرد. همچنین در سال گذشته ۱۰ وبسایت برای ورود به مرحله دوم و داوری شورا کاندید میشدند با توجه به این که مشاهده شد آرای وبسایت ها ی آخر وارد شده به این مرحله نزدیک به هم می باشد ، امسال ۱۲ وبسایت به این مرحله ورود پیدا خواهند کرد.

تغییرات گروه ها

امسال تغییراتی در گروه بندی های جشنواره وب و موبایل ایران نیز اعمال شده است که تغییرات کامل در وبلاگ جشنواره به تفصیل آورده شده اند.

از جمله این تغییرات میتوان به اضافه شدن گروه های جدیدی با عنوان های “حمل و نقل آنلاین”، “سرویس های خدمات شخصی و منزل”، “وبسایت افراد مشهور”، “شرکت های خصوصی (به غیر از سهامی عام) “، “نیازمندی ها- تخصصی شهر و استان” اضافه شده اند. همچنین ۵ گروه جدید نیز در دسته بندی فروشگاه های تخصصی با عنوان های “فروشگاههای تخصصی – سفر و ورزش” ، “فروشگاههای تخصصی – آرایش، بهداشتی و پزشکی” ، “فروشگاههای تخصصی – لوازم خانگی و دیجیتال” ، “فروشگاه های تخصصی – فرهنگی و هنری” ، “فروشگاههای تخصصی – پوشاک و کیف و کفش” اضافه شده اند.

پل ارتباط بخش دولتی و خصوصی

رضا الفت نسب دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران از برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۷ خبر می دهد و این جشنواره را پلی ارتباطی میان بخش خصوصی و دولتی میداند . دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران اظهار داشته است که امسال حامیان معنوی جشنواره افزایش یافته اند؛ از جمله این حامیان میتوان به سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان فرابورس ایران، بنیادملی بازی های رایانه ای ایران،اتحادیه صنف کسب و کارهای مجازی ،اتحادیه صنف فناوران رایانه و مرکز توسعه تحارت الکترونیکی اشاره کرد.

شروع داوری مردمی از تاریخ ۵ آذر ماه و شروع داوری مرحله اول توسط کاندیدا از ۱۰ آذر ماه خواهد بود که اخبار این موارد نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما