شناسهٔ خبر: 28354802 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

رئیس کمیته ملی پاراالمپیک:

هدف کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 حفظ و ارتقا جایگاه است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - رئیس کمیته ملی پاراالمپیک ایران مهم‌ترین هدف کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا حفظ و ارتقا جایگاه ایران دانست و تاکید کرد: ارتقا جایگاه لزوما قرار گرفتن در مکان سوم جدول رده‌بندی مدال‌ها نیست و افزایش مدال‌ها نسبت به دور قبل نیز نوعی ارتقا محسوب می‌شود که امیدوارم به اهداف خود دست یابیم.

 

 

به گزارش بانک ورزش و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا در حاشیه نشست ستاد بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک، "خودباوری و امید" را به عنوان نام کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ عنوان کرد و اظهار داشت : ورزشکاران کشورمان با شعار "با توکل و تلاش، ما می‌توانیم" در این دوره از بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: تاریخ آغاز مسابقات ۱۶ مهرماه با تاریخ شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی تقارن پیدا کرده است بنابراین تصمیم گرفتیم تا "وهب همدانی" فرزند این سردار شهید به صورت نمادین سرپرستی کاروان را عهده دار باشد تا بدین وسیله تجلیلی هم از مقام شامخ شهدای مدافع حرم انجام پذیرد.

خسروی‌وفا با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران با 208 ورزشکار شامل 73 نفر از بانوان و 135 نفر از آقایان در این دوره از بازی‌ها شرکت می‌کند گفت: رقابت‌های این دوره در 18 رشته و 9 مجموعه ورزشی برگزار خواهد شد و کاروان ایران نیز در 13 رشته بوچیا، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، شطرنج، شنا، وزنه‌برداری، بسکتبال با ویلچر،گلبال و والیبال نشسته نماینده خواهد داشت.

وی هدف ایران در این رویداد را رسیدن به مدال‌های خوشرنگ عنوان کرد و اظهار داشت: کاروان ایران در این بازی‌ها یک کاروان کیفی تعیین شده و هدفمان حفظ و ارتقا جایگاه است. ارتقا جایگاه لزوما قرار گرفتن ایران در مکان سوم رده‌بندی مدال‌ها نیست بلکه افزایش تعداد مدال‌ها نیز نوعی ارتقا محسوب می‌شود اما از آنجا که با برنامه ریزی در این رویداد شرکت می‌کنیم امیدوارم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

گفتنی است سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2018 دهم تا 22 مهرماه با رقابت 3 هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور آسیایی در جاکارتا برگزار می‌شود.

نظر شما