شناسهٔ خبر: 28354672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در چارچوب شعار «الحسین(ع) یجمعنا»؛

طرح مردمی انتقال رایگان زائران ایرانی از مرزها به سوی عتبات عالیات

ابنا / اختصاصی ابنا

رانندگان عراقی تصمیم گرفتند در راستای خدمت به زائران ایرانی و پاسخ به خوبی های ملت ایران، طرح خدمت و انتقال رایگان زائران ایرانی از مرز تا عتبات مقدس را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ در واکنش به امکان کم شدن زائران ایرانی در موسم اربعین حسینی، جمعی از رانندگان عراقی در جلسه ای تصمیم گرفتند تا امکانات لازم برای انتقال رایگان زوار ایرانی از مرزهای ایران به سوی نجف اشرف را فراهم کنند.

یکی از شرکت کنندگان در این جلسه گفت: امسال در عاشورای حسینی تعداد زائران ایرانی بسیار کم بود؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم برنامه گسترده ای را برای انتقال رایگان زائران ایرانی از مرزها به سوی عتبات عالیات برگزار کنیم.

وی افزود: در این راستا تعداد زیادی از رانندگان خودروهای مختلف اعم از سبک و سنگین اعلام آمادگی کرده اند تا به این طرح بپیوندند تا بتوانیم به زائران ایرانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنیم.

این راننده عراقی با اشاره به اینکه این طرح در چارچوب شعار اربعین امسال ــ «الحسین(ع) یجمعنا» ــ انجام می شود، تصریح کرد: ما بر اساس عشق به امام حسین(ع) درصدد خدمت به شهروندان ایرانی هستیم که هم اکنون فشار تحریم را حس می کنند.

وی اظهار داشت: ایرانیان در طول سال ها در کنار ما حضور داشتند؛ ما نیز هم اکنون بدون هیچ چشمداشتی و تنها بر اساس عشق به امام حسین(ع) می خواهیم در کنار آنان ایستاده و به زائران ایرانی خدمت کنیم.

مسئول این طرح ادامه داد: ان شاء الله بتوانیم هم در زمینه رفت و آمد و هم در زمینه تغذیه و امور رفاهی دیگر به زائران ایران خدمت کنیم و این کار را یاری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می دانیم. 

شایان ذکر است که  به دلیل تضعیف ریال ایران در برابر ارزهای خارجی، تعداد ایرانیانی که در ایام تاسوعا و عاشورا به کربلای معلی سفر کردند نسبت به سال گذشته به طرز چشمگیری کم شد. انتظار می رود مسؤولین دو کشور تدابیری را برای عدم تکرار این پدیده در ایام اربعین حسینی بیندیشند.

.............................
پایان پیام/ 326 ـ 101

نظر شما