شناسهٔ خبر: 28354435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر نفت دولت جدید عراق نباید از افراد نزدیک به ایران باشد

باشگاه خبرنگاران

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه در ادامه دخالت‌های آمریکا در روند تشکیل دولت جدید عراق، اعلام کرد وزیر نفت این کشور نباید از حامیان ایران باشد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در ادامه دخالت های آمریکا در روند تشکیل دولت عراق، یک سناتور آمریکایی در اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد وزیر نفت دولت جدید عراق نباید از چهره های نزدیک به ایران باشد.

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن اشاره به تشکیل دولت بغداد، خواستار مداخله آمریکا در انتخاب وزیر نفت دولت جدید عراق شد.

روبیو معتقد است مقامات آمریکایی باید توجه ویژه ای به کابینه دولت جدید عراق به خصوص، وزیر نفت آتی این کشور داشته باشد. وی مدعی است در صورتی که وزیر نفت آتی عراق از حمایت ایران برخوردار باشد، امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد.

روبیو در این پیام توئیتری نوشت: «همچنین به منصب وزارت نفت عراق باید توجه داشت. برای ایران داشتن چنین حامی در این منصب [وزارت نفت عراق] به اندازه منصب نخست وزیر مهم است. اگر شخصی که از حمایت ایران برخوردار باشد برای این منصب انتخاب شود به منبع درآمد و ابزاری برای دور زدن تحریم های آمریکا [علیه ایران] تبدیل می شود.»

سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در حالی چنین اظهارنظری کرده است که آمریکا در طول انتخابات عراق و پس از اعلام نتایج همچنان به دخالت های خود در امور این کشور ادامه می دهد.

نظر شما