شناسهٔ خبر: 28354397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

100 هزار اصله نهال حَرّا در قشم تولید شد

قشم - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: 100 هزار اصله نهال برای توسعه جنگل های حَرّا با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی به انجام رسید که تا آبان ماه در جنگل های حَرّای این جزیره غرص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اکبر محمودی زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله نهال برای توسعه جنگل های حَرّا جزیره قشم تولید و پس از 2 ماه به پهنه جنگل منتقل می شود.
وی ادامه داد: در مرداد و شهریور ماه نهال ها در نهالستان کاشته می شوند و هنگامی که ارتفاع نهال ها به 30 سانتیمتر رسید، انتقال آنان به عرصه جنگل حَرّا آغاز می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم ماه های مهر و آبان را موسم انتقال نهال ها به جنگل های حَرّا دانست وی تصریح کرد: از سال 1385 تا کنون 2 هزار و 700 هکتار به صورت دست کاشت به این جنگل ها افزوده شده است.
محمودی زاده مساحت جنگل های حَرّای قشم را 20 هزار هکتار اعلام و تاکید کرد: توسعه این جنگل ها و حفظ آن باعث حفظ سواحل و رونق صنعت گردشگری در جزیره می شود.
جنگل های حَرّا محدوده روستاهای هُلُر تا باسعیدو را در سواحل شمالی جزیره قشم در برگرفته است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500/

نظر شما