شناسهٔ خبر: 28354146 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا قدیمی | لینک خبر

اولین نمایشگاه دائمی مردم‌شناسی در بوكان افتتاح شد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، اولین نمایشگاه دائمی مردم‌شناسی در بوکان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی،  اولین نمایشگاه دائمی مردم شناسی به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، فرماندار بوکان و جمع از مسئولان و مردم این شهر، عصر سه‌شنبه 3 مهر در محل روستای ناچیت افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا عثمان رحمان زاده مجری این نمایشگاه به اقدامات خود در خصوص چگونگی آماده سازی نمایشگاه پرداخته و پس از فرماندار این شهرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از برگزارکنندگان این نمایشگاه قدردانی کرد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تبریک روزجهانی گردشگری، به دیگر پروژه های شهرستان بوکان از جمله ایجاد موزه در این شهرستان اشاره کرد که مطالعات آن رو به اتمام بوده و به زودی شاهد شروع مراحل اجرایی آن خواهیم بود.

او همچنین گفت: «مرمت ابنیه تاریخی مسجد حمامیان و آرامگاه سرداران مکری ازجمله فعالیت های مرمتی این اداره کل در شهرستان بوکان است که در سال جاری اجرا شد.»

جباری در انتها با اشاره به افزایش آمار گردشگران ورودی به استان در سال‌ جاری، برضرورت احداث مراکز اقامتی و اقامتگاههای بوم گردی در شهرستان بوکان تاکید کرد.

اولین نمایشگاه دائمی مردم شناسی بوکان حاوی مجسمه‌هایی از جنس چوب که توسط عثمان رحمان زاده ساخته شد در محل روستای ناچیت بوکان برای بازدید عموم افتتاح شده است.

نظر شما