شناسهٔ خبر: 28353180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

پیشرفت کشور مرهون دوران هشت ساله دفاع مقدس است

«سعید فرحبخش» گفت: پیشرفت ما مرهون هشت سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام و نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیجیان است.

صاحب‌خبر -

پیشرفت کشور مرهون دوران هشت ساله دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «سعید فرح‌بخش» رییس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان، صبح امروز (چهارشنبه) در همایش «یاران بی‌ادعا» که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جنگ گسترده و غافلگیرانه هشت ساله عراق علیه کشورمان و تلاش برای تصرف شهر‌های خوزستان و خرمشهر و آبادان، اظهارداشت: اگرچه دشمن در روز‌های آغازین حمله گسترده‌ای داشت، ولی بعد از مدتی کشور ما با صبوری و مقاومت جلوی تهاجم دشمن ایستاد.

وی به دستاورد‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما بعد از جنگ، تجربیات زیادی در زمینه‌های مختلف نظامی، صنایع دفاعی و استراتژی جنگ کسب کرده‌ایم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: پیشرفت ما مرهون هشت سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام و نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیجیان است.

فرح‌بخش به حمایت همه‌جانبه شرق و غرب از کشور عراق در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم این‌که کشور ما تنها بود، ولی توانستیم ایستادگی کنیم و بسیاری از کشور‌ها از جمله پاکستان و سوریه را با اهداف خود همسو کرده و کشور آمریکا را در مواردی به چالش بکشیم.

وی با بیان این‌که ما در دوران جنگ حالت انفعالی داشتیم و با تشکیل بسیج مردمی توانستیم روی پای خود بایستیم، افزود: ما بدون توسل به شرق و غرب توطئه‌های دشمن را خنثی کردیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان ایجاد خودباوری و پرورش استعداد‌ها در مردم و مخصوصا جوانان را از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: بسیاری از فرماندهان عملیات‌ها از جمله شهید «صیاد شیرازی»، همان جوانان کوچه و خیابان‌های شهر بودند که با سنین پایین توانستند توانایی‌ها و استعداد‌های خود را بروز دهند و در عملیات‌ها موفق شوند و از کشور دفاع کنند.

فرح‌بخش به رشد باور‌های دینی در فضای عطرآگین دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این‌که جوانان در آن فضا رشد و نمو پیدا کردند، تصریح کرد: این فضای معنوی با هیچ فضای دیگری قابل قیاس نبوده و بسیار مورد توجه مردم و مخصوصا جوانان بود.

وی تحکیم وحدت ملی را یکی دیگر از دستاورد‌ها و مشخصه‌های دفاع مقدس دانست و با اشاره به وجود هماهنگی و وحدت بین نیرو‌های مردمی، ارتش، سپاه و گروه‌های سیاسی، اظهارداشت: اگر چه بین نیرو‌ها اختلاف سلایق وجود داشت، ولی آن‌ها با هماهنگی و وحدت در راستای منافع ملی و اسلامی حرکت کردند و با در نظر داشتن یک هدف واحد، توانستند موفق عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما