شناسهٔ خبر: 28352966 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

صادق محرمی: همین که بتوانیم مدال بگیریم خوب است

صادق محرمی در خصوص شرایطش در تیم دیناموزاگرب و حضور در تیم ملی با خبرورزشی گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، صادق محرمی از آن جوان‌های خوبی است که در دوران حضورش در پرسپولیس، همه آینده درخشانی برایش تصور می‌کردند. او راه حرفه‌ای شدن را به خوبی پیدا کرد. هر وقت در پرسپولیس بازی می‌کرد، خوب بود ولی با این حال زیاد درگیر کری‌خوانی‌ها و مسائل حاشیه‌ای نشد. به همین دلیل جدایی او از جمع قرمز‌ها هم برایش دردسر زیادی نداشت. محرمی خیلی زود سر از کرواسی درآورد و حضور در اروپا، نعمت تیم ملی را هم به او داده است. صادق در آخرین اردوی ایران حضور داشت و مقابل ازبکستان هم خوب بازی کرد. با محرمی درباره آخرین شرایط خودش و همین‌طور تیم ملی گفت‌وگویی داشتیم. 

 

*صادق اولین حضورت را در تیم ملی تجربه کردی و کلاً حضورت بازخورد مثبت داشت. 

خیلی خوشحالم که توانستم پیراهن تیم ملی را به تن کنم. خیلی از این بابت خوشحالم و امیدوارم خواسته‌های کادر فنی را برآورده کرده باشم. چند روزی در اردو بودیم و تمرینات خیلی خوبی زیر نظر کادر فنی برگزار کردیم. حضور در تیم ملی بسیار سخت است و ماندن در تیم ملی سخت‌تر. امیدوارم بتوانم در این راه موفق باشم. 

 

*تو از جمله جوان‌هایی هستی که اضافه شده‌ای. ترکیب تیم ترکیبی از جوان‌ها و باتجربه‌هاست. در این باره برایمان صحبت می‌کنی؟ 

قطعاً این اتفاق خیلی مثبتی است. همیشه می‌گویند تیمی که نیروی جوانی و تجربه داشته باشد، شانس خوبی برای موفقیت خواهد داشت. قطعاً حضور جوان‌ها کنار باتجربه‌ها می‌تواند به نفع تیم ملی باشد. همان‌طور که خودتان دیده‌اید آقای کارلوس کی‌روش هم به بازیکنان جوان خیلی بها می‌دهد. قطعاً باتجربه‌ها به جوان‌ها کمک می‌کنند و در نهایت تصور می‌کنم این اتفاق برای تیم ملی مفید است و باعث می‌شود پیشرفت کنیم. 

 

*با چیز‌هایی که گفتی، تیم ملی ایران چقدر شانس قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد؟ همه در ایران دوست دارند این جام برای ما شود. 

به نظر من شانس ایران برای گرفتن مدال زیاد است. 

 

*چه رنگی؟

همین که بتوانیم مدال بگیریم، اتفاق خوبی است. به نظرم بازی‌ها خیلی سخت است. ما نباید تیم‌های مرحله گروهی را هم دست‌کم بگیریم. واقعاً فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. پس ایران باید از همان بازی اول با تمام قدرت ظاهر شود و به اسم حریفان توجه نکند. قطعاً همین‌طور هم خواهد بود. باید قبول کرد دیگر تیم آسانی در فوتبال وجود ندارد. همه تیم‌ها برای پیشرفت بیشتر در حال تلاش هستند. به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت: مثلاً ما از الان برنده جام ملت‌ها هستیم. حتی در مرحله گروهی هم از پیش برنده نیستیم و باید تلاش کنیم تا بهترین نتایج را به دست بیاوریم. 

 

*توقعات از تیم ملی زیاد است. فکر می‌کنی این توقعات به‌جاست؟

طبیعی است. با عملکردی که ایران در جام جهانی روسیه داشت، انتظارات بالا رفته است. همین توقعات کار را برای ما سخت‌تر می‌کند ولی اگر بتوانیم روی برنامه و نظراتی که آقای کی‌روش دارد پیش برویم و خواسته‌های او را تأمین کنیم، قطعاً می‌توانیم در جام ملت‌ها نتایج خوبی به دست بیاوریم. اگر اردو‌ها و بازی‌ها که برای آماده‌سازی ماست مطابق با برنامه آقای کی‌روش اجرا شود، می‌توانیم با آمادگی بیشتر در امارات حاضر شویم. 

 

*حالا خودت کدام تیم را رقیب اصلی ما می‌دانی؟ 

به طور سنتی همیشه ژاپن و کره‌جنوبی رقبای ما هستند. در این جام ملت‌ها هم این دو کشور رقیب اصلی ما برای قهرمانی به حساب می‌آیند.

 

*عده‌ای می‌گویند ایران باید در جام ملت‌ها کاملاً هجومی باشد. نظر تو در این باره چیست؟ تصور می‌کنی ریسک این کار زیاد است یا...؟

ببینید روش و استراتژی تیم را برای هر مسابقه سرمربی تیم انتخاب می‌کند. طبیعتاً او هم با توجه به شرایطی که تیم دارد و همین‌طور سبک بازی رقبا، تاکتیک تیم را تعیین می‌کند. پس ما باید این مسئله را به سرمربی تیم ملی واگذار کنیم. در این سال‌ها آقای کی‌روش همیشه بهترین تاکتیک و سیستم را برای تیم ملی انتخاب کرده و قطعاً باید در جام ملت‌ها هم به ایشان اعتماد کرد. هر تیم و سرمربی‌اش برای هر بازی برنامه خاص خودش را دارد. در تیم ملی ما هم همین‌طور است ولی با توجه به شرایطی که ایران دارد، به نظر من تیم ملی در جام ملت‌ها هجومی‌تر بازی می‌کند. 

 

*همه از شما نتیجه خوب می‌خواهند و قهرمانی، شما در مقابل چه خواسته‌ای دارید؟

درخواستی که من از مردم دارم این است؛ مثل همیشه که از تیم ملی حمایت کرده‌اند، در روز‌های پیش‌رو و باقی‌مانده تا جام ملت‌ها هم از تیم ملی حمایت کنند. همین روند را در پیش بگیرند. ما قرار است برای قهرمانی در جام ملت‌ها بجنگیم. ما نیاز به حمایت و تشویق طرفداران در امارات هم داریم. خیلی امیدواریم که به ورزشگاه‌ها بیایند و پیش تیم ملی باشند. بازی‌های مهمی داریم و به قول معروف این تماشاگران پشتوانه اصلی تیم ملی هستند. 

 

*سؤال آخر ما هم درباره لیگ کرواسی است. اوضاع خوب پیش می‌رود؟ 

خدا را شکر تا اینجا خوب بوده است. در روز‌های ابتدایی شرایط آب و هوایی برای من سخت و متفاوت بود. به همین دلیل کمی زمان می‌برد تا خودم را با شرایط جدید وفق دهم. همیشه بازی در تیم‌ها و لیگ‌های اروپایی سخت است چراکه شرایط فوتبال، قوانین و مقررات باشگاه‌های آن‌ها متفاوت‌تر از فوتبال ایران است. همیشه شما وقتی به چنین جایی می‌آیید تا با ویژگی‌های و شرایط موجود وفق پیدا کنید، زمان می‌برد. در حال حاضر شرایط خوبی دارم و هر روز تلاش می‌کنم تا تمرینات بیشتری داشته باشم و بهتر از روز قبل شوم.

 

 

نظر شما