شناسهٔ خبر: 28352511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: مواضع میشل عون شرافتمندانه است

ابنا

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، مواضع رئیس جمهور این کشور را شرافتمندانه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز با جمعی از طلاب علوم دینی حوزه امام هادی(ع) دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: مواضع و سخنان میشل عون رئیس جمهور لبنان در مصاحبه با روزنامه فیگارو کاملا شرافتمندانه و مسئولانه بوده است.

شیخ نعیم قاسم افزود: میشل عون در این مصاحبه به بیان دیدگاه خود درباره لبنانی مستقل و سرشار از وحدت ملی پرداخت که هیچ وابستگی و اشغالگری را نمی پذیرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور ضامن اصلی ثبات لبنان است و پرونده وی سرشار از مواضع درخشان در مبارزه با اشغالگری صهیونیستی و آزادی کشور از لوث تروریسم تکفیری است.

این روحانی لبنانی اظهار داشت که میشل عون به شدت بر آزادی کامل خاک لبنان تأکید داشته و حرص فراوانی نسبت به دفاع از کشور دارد.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: به این ناخدای کشتی مقاوم که با سیاست های ملی حکیمانه و شجاعانه از آن محافظت می کند، درود می فرستیم.

وی خاطرنشان ساخت: خداوند را برای این نعمت شاکریم چرا که لبنان در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و می تواند از استقلال و آزادی و حاکمیت خود در آینده محافظت کند.

گفتنی است میشل عون در گفت وگو با این روزنامه تصریح کرد: اسرائیل تلاش دارد منطقه را به موجودیت‌های سکولار و دینی شبه دولتی مبدل سازد تا از این طریق بتواند فرقه‌گرایی را بسط دهد.

رئیس جمهوری لبنان در پاسخ به این ادعا که حزب‌الله در لبنان دارای حق وتو است، اظهار داشت: این نادرست است زیرا در لبنان سیستم توافقی حاکم است و اعلام نظر به معنی اعمال حق وتو نیست و دولت فعلی در حال حاضر امور را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: فشارهای بین‌المللی علیه حزب‌الله جدید نیست و برخی طرف‌ها سعی دارند پس از شکست نظامی در مقابل حزب‌الله، اقدام به تسویه حساب سیاسی کنند چرا که حزب‌الله توانست در سال ۱۹۹۳ و سپس در سال ۱۹۹۶ و به صورت ویژه در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را شکست دهد.

وی افزود: پایگاه مردمی حزب‌الله بیش از دو سوم جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهد اما متأسفانه برخی افکار عمومی خارجی می‌خواهد حزب‌الله را دشمن معرفی کند. جنوب این کشور نمی‌تواند در مواجهه میان ایران و اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.

میشل عون در این خصوص تأکید کرد: حزب‌الله نیز با این تصمیم موافق است و اگر لبنان مورد تجاوز اسرائیل قرار نگیرد، یک گلوله هم از سمت لبنان شلیک نخواهد شد ولی اگر هرگونه تجاوزی علیه لبنان صورت گیرد، حق این را دارد که از خود دفاع کند.

رئیس جمهور لبنان خاطرنشان ساخت: برخی ورود این حزب به جنگ علیه جبهه النصره و داعش را در سوریه محکوم می‌کنند اما حقیقت آن است که تروریست‌ها به خاک ما حمله می‌کردند و حزب‌الله از ما دفاع می‌کرد و این حزب نقش نظامی در داخل لبنان ایفا نمی‌کند.

.............

پایان پیام / 326

نظر شما