شناسهٔ خبر: 28352339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تاکنون به قلعه نويي نباخته‌ام/ دربي 3-3 شود خوشحال مي‌شوم!

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: من براي اجلاس afc سه روز با برانکو و بودم و او انسان خوبي است.

صاحب‌خبر -

وينفرد شفر در نشست خبري پيش از بازي فردا پنجشنبه استقلال تهران در دربي هشتاد و هشتم پايتخت مقابل پرسپوليس در سالن کنفرانس سازمان ليگ گفت: قبل از صحبت درباره بازي بايد بگويم شب گذشته ميهماني خوبي برگزار شد و تمام اعضاي باشگاه و بزرگان اين باشگاه مثل عبداللهي، جباري و ديگريان حضور داشتند. خوشحالم که استقلال پيشکسوتانش را فراموش نکرده است. خوشحالم عضوي از اين باشگاه هستم. 

وي افزود: مديرعامل باشگاه شب گذشته در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. در مورد گذشته و آينده باشگاه، بازيکنان و تيم جديدي که داريم. ايشان صحبتهاي خوبي راجع به آينده باشگاه داشتند که برايم مهم بود. همه ما مثل يک خانواده هستيم. مديرعامل باشگاه همه را حمايت کرد. ما هم حمايت کامل خود را از ايشان اعلام مي کنيم. مي دانم در آينده تيمي متشکل از بازيکنان جوان و باتجربه داريم. در باشگاه همه با هم مثل خانواده هستند و کارمان را انجام مي دهيم. 

سرمربي تيم فوتبال استقلال يادآور شد: دربي بسيار فوق العاده است. واقعا دربي را دوست دارم. اين يک بازي بسيار بزرگ است. من دو بار قبلا در ايران دربي را تجربه کرده ام و در کشورهاي ديگر هم دربي داشته ام. بازي جاماييکا و آمريکا هم مثل دربي است که من در جاماييکا برنده شدم. همه يک جورهايي تب دربي دارند. ما خودمان را از نظر ذهني و تاکتيکي آماده کرده ايم. پر بودن تماشاگر براي هر دو تيم خيلي خوب است. بعضي از بازيکنان ما جوان هستند و قبلا در بازي هايي حضور داشته اند که چهار پنج هزار تماشاگر داشته است ولي حالا 80 هزار نفر در ورزشگاه هستند. ما بازيکنانمان را آماده کرده ايم. 

شفر ادامه داد: بازي هاي پرسپوليس را آناليز و کارهاي تاکتيکي آنها را مرور کرده ايم. حدود 6 7 ماه است که درباره پرسينگ صحبت مي کنم. پرسپوليس هم مقابل الدحيل کار پرس را خوب انجام داد. مهم است که ?? دقيقه بجنگيم و نظم تاکتيکي خود را حفظ کنيم و هرکسي صد درصد توانش را بگذارد. ما از بازي هاي آسيايي خارج شديم ولي کيفيت خوبي داريم و مي توانيم در دربي برنده باشيم. بايد شجاعانه بازي کنيم. مي دانم 11هزار نفر در ورزشگاه و ميليون ها نفر در ايران از ما حمايت مي کنند. با حمايت آنها قوي تر مي شويم و مي توانيم برنده باشيم.

وي تاکيد کرد: بعد از تمرين امروز 11 بازيکن اصلي تيمم را انتخاب مي کنم. هنوز وضعيت يکي دو بازيکن مشخص نيست ولي مي دانم تمام بازيکنان با انگيزه و پرتلاش هستند. 

سرمربي استقلال خاطرنشان کرد: دربي هميشه هيجان بزرگي دارد چه داخل و چه بيرون زمين. اميدوارم مثل پارسال شرايط خوبي داشته باشيم. نه مشکلي براي هواداران پيش بيايد و نه مشکلي براي داور. سال گذشته اينطور بود و من خوشحالم. بايد هميشه به داور احترام گذاشت. شايد يک تيم ببازد. مهم اين است هواداران بدون مشکل به خانه خود برگردند مثل سال گذشته. 

شفر درباره اينکه در ديدار برگشت با السد قطر با يک هافبک دفاعي بازي کرد و آيا با همان تاکتيک مقابل پرسپوليس بازي مي کند؟ تصريح کرد: از اين سئوال خوشحال شدم. در اين بازي مشکل ما اين بود که يک بازيکن به پوزيشن شماره شش (پست هافبک دفاعي) اضافه مي شد و ناخواسته دو هافبک دفاعي داشتيم. هميشه بايد يک نفر به حمله اضافه شود. سال گذشت با باقري و ابراهيمي اين کار را خوب انجام داديم. روي کاغذ گاهي بايد دو هافبک دفاعي داشته باشيم ولي در بازي بايد عملا يک هافبک دفاعي باشد. در بازي با السد و تراکتورسازي خوب اين کار را کرديم. يک هافبک به حمله اضافه مي شد. مقابل تراکتورسازي همينطور يک گل هم زديم. کاري که در تمرينات و آناليز انجام مي دهيم، مهم است که در زمين اجرا شود. 

وي در خصوص تقسيم بندي سکوها تاکيد کرد: دربي 90 به 10 نيست. دربي بازي 50به 50 است و اين تصميم خوبي بود. وقتي 90 درصد از استقلال يا پرسپوليس باشند اتفاق خوبي نيست. اوايل که اينجا بودم عکسي از ورزشگاه آزادي ديدم که نصف آن آبي بود و نصف آن قرمز. اينطور بهتر است. 

خبرنگاري از شفر پرسيد که اگر پرسپوليس در بازي برگشت تصميم به اجراي قانون 90 به 10 بگيرد آيا موافقت مي کنيد که مدير رسانه اي استقلال خواست قبل از بازي برگشت اين سئوال پرسيده شود.

وي درباره اينکه آيا به روزبه چشمي بابت دريافت کارت قرمز مقابل السد تذکر داده است؟ گفت: طبيعي است بعد از بازي با روزبه چشمي درباره کارتهايي که گرفت صحبت کرديم. مسئله کارت زرد اول او بود که با داور صحبت کرد. همه مي دانند مقابل داوران سنگاپوري و تايلندي بايد احترام بگذاريم و لبخند بزنيم. چشمي حمايت کامل مرا دارد و مي دانم براي دربي آماده است.

وي در خصوص تعدد مصدوميت هاي نيوماير گفت: دکتر نوروزي روز گذشته درباره مصدومان استقلال توضيحات کاملي را داده است.

شفر درباره مشکلات استقلال در اين فصل تاکيد کرد: در حالت عادي نمي خواهم راجع به گذشته صحبت کنم. اين آخرين بار است که اين موضوع را تکرار مي کنم. نصف تيم ما جدا شد و چند بازيکن جديد به ما اضافه شدند. من آمدم تيم خوبي بسازيم. در پايان فصل جزو هشت تيم برتر آسيا بوديم. به زمان نياز داريم و مثل فشار دادن يک دکمه نيست که همه چيز يکباره عوض شود. وقتي شما مي خواهيد انگليسي حرف بزنيد به زمان زيادي نياز داريد. شايد يک بازيکن در تيم هاي ديگر با سبک مختلفي بازي مي کرده است. شايد بعضي مسائل به بازيکنان فشار وارد کند. براي يادگيري و اجرا به زمان نياز دارند هم ذهني و هم عملي. تيممان را به شرايط خوب مي رسانيم. اين مثل پلي استيشن نيست که يک دکمه را فشار بدهيد و همه چيز تغيير کند.

سرمربي استقلال تاکيد کرد: زماني هم که گوارديولا به منچسترسيتي رفت گفت که به زمان نياز دارد. در دورتمند هم همينطور. باور کنيد هواداران ما هم مي دانند که خوب مي جنگيم و سخت تلاش مي کنيم به آنچه مي خواهيم برسيم.

وي درباره اينکه برانکو گفته بود ترکيب استقلال را مي داند در حالي که وي قرار است امروز بازيکنان استقلال را براي  دربي تعيين کند، گفت: براي اجلاس کنفدراسيون آسيا سه روز با برانکو در چين بودم. ايشان انسان بسيار خوبي است و به ايشان علاقه دارم.

خبرنگاري از شفر پرسيد که آيا نگران اخراج شدن از استقلال درصورت باخت در دربي نيستيد. مدير رسانه اي استقلال در اين ارتباط به جاي شفر گفت: بارها و بارها آقاي فتحي اعلام کرده است که از سرمربي تيم حمايت مي کند و نتيجه دربي تاثيري در ادامه کار شفر ندارد.

وي درباره اينکه نتيجه نظرسنجي هاي دربي به سود پرسپوليس است، گفت: اگر هواداران استقلال بگويند دربي را نمي بريم هواداران خوبي نيستند. برعکسش هم صدق مي کند. هر هواداري راجع به برد تيم خودش صحبت مي کند. اين دربي بزرگترين دربي آسيا و يکي از بزرگترين دربي هاي جهان هم هست. خيلي از خبرنگاران آلماني با من در اين ارتباط تماس مي گيرند.

سرمربي استقلال خاطرنشان کرد: زماني که براي اولين بار به ايران آمدم، قبل از دربي به من مي گفتند فقط بايد ببريم. ما در آن بازي مقابل پرسپوليس خوب بازي کرديم ولي باختيم. هواداران ديدند که صد درصد جنگيديم و براي همين بعد از باخت ما را تشويق کردند. شايد اگر خوش شانس بوديم مي توانستيم حتي مساوي کنيم و يا ببريم. در جواب سئوال قبل دوستمان هم بايد بگويم از بابت دربي نگراني ندارم. نگراني من فقط از اين بابت است که همسرم تاريخ تولد يا سالگرد ازدواجمان را فراموش کند!

نظر شما