شناسهٔ خبر: 28352291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مالچ پاشی ۲۰ هزار هکتاراز اراضی کشوربا هدف بیابان زدایی

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال برای مقابله با بیابان زدایی و شن‌های روان بیست هزار هکتاردر کشور مالچ پاشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،ناصر حیدری پوری معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال برای مقابله با بیابان زدایی و شن‌های روان بیست هزار هکتاردر کشور مالچ پاشی می‌شود.
وی افزود:این اراضی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان مالچ پاشی می‌شود.
معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: از این مساحت بیست هزار هکتاردر هرمزگان مالچ پاشی می‌شود.
ناصر حیدری پوری افزود: امسال معادل هفتصد میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.
وی افزود: از ابتدای سال بیش از پنجاه درصد این اعتبار ملی به استان‌ها پرداخت شده است.
مشاور وزیر و مجری طرح ملی آبخیزداری کشور افزود: در سراسر کشور بیش از ششصد و ۸۰ طرح آبخیزداری و آبخانداری در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۳۵ درصد است.
حیدری پوری گفت: در اجرای این طرح تلاش می‌شود از کمک خیران و جوامع محلی استفاده شود.

وی افزود: در حوزه آبخیزداری امسال ۲۲ میلیارد تومان بودجه ملی به هرمزگان اختصاص یافته و استانداری هرمزگان نیز تعهد اختصاص ۵۸ میلیارد تومان داده است که اگر این مبلغ را تامین کند، وزارت خانه نیز ۵۰ میلیارد تومان دیگر به هرمزگان اختصاص می‌دهد.

مشاور وزیر و مجری طرح ملی آبخیزداری کشورگفت: در زمینه مقابله با فروچاله‌ها با مرکز ملی زمین کشور آلمان برای مطالعه زمین شناختی و ارائه راهکار‌های مقابله با این پدیده قرارداد بسته شده است که دشت حسن لنگی شهرستان میناب و نازدشت رودان در مرحله نخست و سپس دشت غرب شهرستان بندرلنگه در این طرح مطالعه می‌شود.
انتهای پیام/ر


ارائه راهکاربرای مقابله با فروچاله‌ها با همکاری آلمانی‌ها

نظر شما