شناسهٔ خبر: 28351877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پنتاگون 4 سامانه موشکی «پاتریوت» را از اردن، کویت و بحرین خارج می‌کند

طبق گزارش روزنامه آمریکایی، پنتاگون درصدد خارج کردن تعدادی از سامانه‌های موشکی «پاتریوت» آمریکا از کشورهای منطقه غرب آسیا است.

صاحب‌خبر -

العالم  - آمریکا

رسانه آمریکایی خبر دادند که این کشور در نظر دارد ماه آینده 4 سامانه موشکی پاتریوت را از کشورهای منطقه غرب آسیا خارج کند.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»، آمریکا ماه آینده میلادی سامانه‌های موشکی پاتریوت خود را از منطقه غرب آسیا خارج می‌کند، سامانه‌‌هایی که اکنون در اردن، کویت و بحرین مستقر هستند.

این رسانه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که این اقدام به منظور آغاز روند تغییر تمرکز آمریکا از منازعات در منطقه غرب آسیا و افغانستان انجام می‌گیرد.

به گفته مقام‌های ارشد نظامی آمریکا، ارتش این کشوربه دنبال تمرکز بروی تنش‌ها با چین و روسیه  می باشد

انتشار این خبر در شرایطی صورت گرفته که شخص «دونالد ترامپ» و دیگر مقام‌های آمریکایی بارها درباره آنچه که «هزینه‌های مالی زیاد» واشنگتن برای تامین امنیت کشورهای منطقه غرب‌ آسیا حرف زده‌اند و به آنها گفته‌اند که باید پول بیشتری به آمریکا برای تامین هزینه‌های امنیتی این کشورها بدهند.

ترامپ حتی در سخنانی خطاب به کشورهای عربی و نفت‌خیز منطقه غرب آسیا گفته بود، اگر آمریکا منطقه را ترک کند، پادشاهی‌های ثروتمند این منطقه باید «جت‌های شخصی و زندگی‌های اشرافی‌شان» را کنار بگذارند.

طبق گزارش‌ها، او در دیدار با پادشاه یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت: «بدون ما دو هفته هم دوام نمی‌آورید. کارتان تمام می‌شود»

فارس

نظر شما