شناسهٔ خبر: 28351819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

انتقاد تند قانونگذار آمریکایی از مواضع ضد ایرانی بولتون و دولت ترامپ

«تام یودال» سناتور ایالت «نیو مکزیکو» ضمن انتقاد از اظهارات ضد ایرانی اخیر مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داده است که فردا پنجشنبه طرحی با موضوع ایران به مجلس سنای آمریکا ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 در اولین واکنش‌ها به سخنرانی «جان بولتون» در نشستی به میزبانی گروه ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» یک قانونگذار با سابقه آمریکایی در رد این سخنان مواضع مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران را «تحریک‌آمیز» و «جنگ‌طلبانه» خوانده است.

«تام یودال» که از ۱۹۹۹ به عنوان عضو مجلس نمایندگان از ایالت نیو مکزیکو و سپس به عنوان سناتور این ایالت در کنگره آمریکا حضور داشته است، به این بخش از سخنان بولتون خطاب به ایران واکنش نشان داد، بخشی که در آن او گفته بود: «ما نیروهای نیابتی و عوامل ایران را در منطقه دنبال خواهیم کرد... اگر ما، شهروندان ما یا متحدان ما را هدف قرار دهید، بهای هنگفتی خواهید پرداخت».


بولتون در نشست گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته‌ای»

 

او گفت: «این سخنرانی تحریک‌‌آمیز و خصمانه (جان) بولتون مشاور امنیت ملی (دونالد) ترامپ، دلیلی دیگر برای آن است که من بخواهم فردا طرحی (به کنگره آمریکا) ارائه دهم تا اطمینان حاصل کنیم، رئیس‌جمهور آمریکا بدون مجوز کنگره به جنگ با ایران نرود».

سناتور دموکرات کنگره آمریکا توضیح بیشتری درباره این طرح ارائه نداده اما پیش از این هم قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی مشابه اراه داده بودند.

چهارم خرداد ماه سال جاری مجلس نمایندگان آمریکا متممی را به قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا سال ۲۰۱۹(لایحه بودجه دفاعی) اضافه کردند و در آن اعلام جنگ به ایران بدون مجوز کنگره آمریکا را غیرقانونی اعلام و آن را ممنوع کردند هرچند این متمم در مجلس سنا رای نیاورد و در نهایت حذف شد.

 

نظر شما