شناسهٔ خبر: 28351788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بررسی نسبت «فوتبال» و «جنگ» در تاریخ معاصر در هفتمین فوتبالیسم

هفتمین قسمت از برنامه‌ی «فوتبالیسم» چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۰ روی آنتن شبکه‌ی سه سیما می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزاری دانشجو، با توجه به همزمانی با هفته‌ی دفاع مقدس، این قسمت از فوتبالیسم به بررسی نسبت «فوتبال» و «جنگ» در تاریخ معاصر می‌پردازد.

در این برنامه، گفت‌وگوهایی با «علی پروین» کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، «وینگو بگوویچ» سرمربی کروات فوتبال و «حسن روشن» بازیکن سابق تیم استقلال و تیم ملی ایران درباره‌ی تجربه‌ی زیسته‌ی فوتبال در زمان جنگ، صورت می‌گیرد.

در کنار این گفت‌وگوهای فوتبالی، آیتم‌هایی مانند «فوتبال بازی کردن سربازان آلمانی و انگلیسی از دو جبهه‌ی نبرد در شب کریسمس سال ۱۹۱۴»، «نخستین بازی تیم‌های ایران و عراق پس از ۸ سال جنگ»، «جنگ صدساعته‌ی هندوراس و السالوادور در پلی‌آف جام جهانی ۱۹۷۰»، «جلوه‌هایی از ارتباط فوتبال و داعش»، «تاثیر صعود تیم ملی ساحل عاج به جام جهانی ۲۰۰۶ روی خاموش شدن آتش جنگ داخلی در این کشور»، «بازی عجیب و تاریخی شیلی و شوروی برای انتخاب آخرین تیم جام جهانی ۱۹۷۴» و «استفاده‌ی ابزاری قدرت‌ها از رویدادهای فوتبالی برای جلب توجه رسانه‌ها و مردم»  نیز برای این قسمت از فوتبالیسم تدارک دیده شده است.

فوتبالیسم جدیدترین برنامه‌ شبکه‌ سه سیماست که هر چهارشنبه شب روی آنتن این شبکه می‌رود. این برنامه، به ابعاد مختلف پدیده‌ی فوتبال در جهان امروز می‌پردازد. سعید پروینی (تهیه‌کننده)، محمدفواد صفاریان‌پور (کارگردان)، امیرعلی نبویان (مجری)، محمد بحرانی (مشاور هنری)،  علی جعفرآبادی (نویسنده)، امیرحسین تمنایی (سردبیر) و محمدحسین آشنا و علی چاوشی (تحریریه و پژوهش) بخشی از عوامل فوتبالیسم هستند.

نظر شما