شناسهٔ خبر: 28351621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب گسترده سخنان روحانی در رسانه های عراقی

بغداد – ایرنا – سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در شبکه ها و رسانه های عراق به طور گسترده ای بازتاب یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری 'المعلومه' در تیتر گزارش خود از سخنان روحانی گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا، خود نوعی تروریسم اقتصادی است و ملت ایران هرگز در مقابل این تحریم ها نخواهد شکست.
المعلومه در این گزارش از زبان روحانی آورده است که دولت آمریکا از تمامی تصمیمات بین المللی فرار کرده است در صورتی که ایران بر اساس گزارش های سازمان ملل به تمامی توافقات خود پایبند است.
این خبرگزاری در ادامه بازتاب سخنان رئیس جمهوری ایران نوشته است که تعهد کشورهای دیگر برجام به توافق های خود شرط عدم خروج ایران از برجام است.
خبرگزاری های دیگری همچون 'الغدپرس' و 'بغداد الیوم' نسبت به جمله نیز جمله 'تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید و گام در برابر گام؛ به جای حرف در برابر حرف' را بازتاب دادند.
این رسانه ها به نقل از سخنان روحانی آورده اند که ایران و ایرانی، در مقابل طوفان حوادث هرگز نشکسته و حتی سر خم نکرده است.
در بین بازتاب های رسانه های عراقی، خبرگزاری 'السومریه نیوز' سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را چنین آورده است که آمریکا سعی در برگزاری نشست با ایران دارد و از جانبی دیگر تلاش دارد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازد.
سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در بسیاری دیگر از شبکه های رادیویی و تلویزیونی عراق همچون 'الغدیر، الفرات، العراقیه، العهد، الفرات نیوز برجسته شد.
خاورم*4*380**

نظر شما