شناسهٔ خبر: 28351539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس گروه پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت تشریح کرد:

راه‌های دریافت و ثبت شکایات بیمه شدگان و شرکای کاری

رئیس گروه ارزیابی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران، راه‌های ثبت شکایات بیمه شدگان و همچنین شرکای کاری این سازمان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس سالمی با اشاره به اینکه راه‌های مختلف و متفاوتی برای ثبت و رسیدگی به شکایات بیمه شدگان و همچنین شرکای کاری از جمله مراکز تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت وجود دارد گفت: فارغ از شیوه ثبت شکایات، رسیدگی و پیگیری آنها، طبق روش اجرایی رسیدگی به شکایات دارای یک فرآیند خاص و یکسان در ادارات کل استانی و ستاد مرکزی است.

 وی سامانه ثبت شکایات سامد(سامانه ارتباط مردم با دولت) را یکی از راه‌های ثبت شکایات عنوان و تصریح کرد: پس از ثبت شکایات توسط مردم در این سامانه، در استان‌ها از طریق استانداری‌ها و در ستاد نیز از طریق ریاست جمهوری شکایت به کارتابل سازمان بیمه سلامت در استان‌ها و ستاد ارسال می‌شود و مسئولین رسیدگی به شکایت در استان‌ها و همچنین واحد پاسخگویی به شکایات در ستاد، شکایت مطرح شده را به جریان انداخته و پس از پیگیری‌های لازم مجددا جواب شکایت ثبت شده را در همان سامانه بارگزاری کرده و از طریق همان سامانه به مردم اطلاع رسانی می‌شود .

 وی همچنین به سامانه ثبت شکایات سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه همکاران سازمان بازرسی در ادارات مختلف مستقر هستند،سامانه‌ای نیز جهت پیگیری و رسیدگی به شکایات در اختیار مردم قرار داده اندکه شکایات خود را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند که شیوه رسیدگی و پاسخ دهی مشابه سامانه سامد است.

 وی در خصوص سامانه پاسخگویی 1666 نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: مردم از طریق شماره‌گیری 1666 شکایات خود را به صورت تلفنی بیان کرده و کاربر پاسخگو شکایات  را در پورتال مخصوصی ثبت و جهت پیگیری به کارتابل رسیدگی به  شکایات ارجاع می‌دهد. پس از این مراحل  مسئول رسیدگی به شکایات نیز طبق روش اجرایی پاسخگویی به شکایات وظیفه رسیدگی و پیگیری آن را را به عهده دارد.

 سالمی به شکایات ثبت شده از طریق سیستم دبیرخانه نیز اشاره کرد و گفت: این شکایات یا به صورت مراجعه مستقیم ارباب رجوع به ادارات کل استانی و ستاد مرکزی یا از طریق نامه‌های ارسالی از سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی ثبت می‌شوند که مانند سایر روش‌های دیگر، مسئول رسیدگی به شکایات ، مسئول رسیدگی وپیگیری و تهیه پاسخ برای شخص متشاکی یا مرجع پیگیر است.

 رئیس گروه ارزیابی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در پایان سخنان خود تاکید کرد: در تمام مراحل توضیح داده شده مدت زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایت 12 روز کاری در نظر گرفته شده که همکاران استانی و ستاد موظف به رعایت آن هستند.

نظر شما