شناسهٔ خبر: 28351418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دیدار معاون پرورشی آموزش و پرورش با خانواده‌های شهیدان قمی و مظفر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به همراه هیات همراه با خانواده شهدای قمی و مظفر دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس، به همراه عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران و هیات همراه خود با حضور در منزل خانواده شهید فرهنگی، حسن قمی، با همسر و فرزندان او گفت‌وگو کرد.

علیرضا کاظمی در این دیدار گفت: من نسبت به کاری که این خانواده انجام داده است به شدت احساس غرور و افتخار می‌کنم. برای ما توفیق شد که در این مکان مقدس حضور پیدا کردیم.

کاظمی ارتباط با رودخانه معنویت شهدا را موثر دانست تا بتوان از حضور این افراد بهره‌مند شد زیرا در حوزه پاسداشت یاد و راه شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس باید گام‌های موثری برداشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شهدا را منشا خیر و برکت جامعه دانست زیرا با وجود آنان و حضور خانواده‌های شهدا به جامعه در افزایش امنیت کمک می‌شود.

او افزود: ما همه چیز خود را مدیون شما خانواده شهدا می‌دانیم. ما مانند این خانواده در کشور نداریم، این خانواده الگو و اسوه است که می‌تواند در فضای تعلیم و تربیت نقش موثری داشته باشد.

کاظمی بر معرفی این الگوها و اسوه‌ها به کل کشور تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم که این افراد را به تمام جامعه به عنوان یک الگو معرفی کنیم.

همسر شهید حسن قمی که بازنشسته امور تربیتی است نیز گفت: ولی‌الله قمی پسر ۱۵ساله من بود که در عملیات والفجر ۳ در پیرانشهر به شهادت رسید. همچنین همسرم، حسن قمی نیز در کردستان در ۱۷ شهریور سال ۵۹ قبل از جنگ با تبر شهید شد. دو برادر و مادر همسرم نیز در عرض ۴ماه به شهادت رسیدند.

پسر شهید قمی نیز در این دیدار گفت: دفعه اول که یک تیر به انگشت پای پدرم خورده بود آثار جنگ را فهمیدم و به او گفتم پای شما تیر خورده است.

او ادامه داد: شهید حسن مظفر که یکی از دوستان نزدیک برادر و معاون پدرم بود نیز در جنگ به شهادت رسیده است.

او به معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیشنهاد داد برای پاسداشت یاد شهدا، مدارس پاکدشت به نام شهدای دانش‌آموز نام‌گذاری شوند.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این باره به یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: از این پیشنهاد استقبال و آن را نیز پیگیری می‌کنیم.

دختر شهید قمی معاون آموزشی است و در پاکدشت فعالیت می‌کند. پسر این شهید نیز دندانپزشک است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به همراه هیات همراه به منزل خانواده شهید مظفر رفت. علیرضا کاظمی در این دیدار خانواده مظفر را از افتخارات نظام تعلیم و تربیت و کشور نامید. همسر شهید مظفر مادر ۳ شهید رضا، حسن و علی است. او ۱۸ ماه سابقه جبهه دارد و اکنون در پاکدشت زندگی می‌کند. او در این دیدار با بیان خاطراتی گفت: هر ۳ فرزند بنده در یک روز و در عملیات مرصاد ۵ مرداد سال ۶۷ به شهادت رسیدند.

او افزود: حاج حسین مظفر، پدر فرزندانم که ۳ سال سابقه جبهه داشت، بچه‌ها را تربیت اسلامی کرد و در طول زندگی خود خیلی سختی کشید اما این سختی در راه اسلام بود.

همسر شهید مظفر که مادر زهرا مظفر، معاون مدیرکل دفتر فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش است در این دیدار از نحوه شهید شدن فرزندانش که خبرش را از حاج حسین مظفر، همسر خود شنیده بود، توضیح داد. او گفت: ۳ ماه مانده بود تا جنگ تمام شود، من خوابی دیدم که در آن خواب از من امضا گرفتند و من در کاغذ ۳ خط کشیدم. از فردا صبح همیشه منتظر بودم بچه‌های من نصف و ۳ نفر از آنان شهید شوند. بعد از شهادت فرزندانم به کربلا رفتم و سجده شکر کردم. به امام حسین (ع) گفتم که برای فرزندانم گریه نمی‌کنم.

زهرا مظفر دختر شهید مظفر در ادامه گفت: به مادرم شب قبل از شهادت برادرانم الهام شده و تمام تدارکات را برای مراسم آماده کرده بود.

علیرضا کاظمی نیز در این دیدار گفت: شما لایق این ۳ شهید بودید من به شما و خانواده شما افتخار می‌کنم زیرا در کنار الگویی بسیار ارزشمند هستم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مادر این شهید را برای مادران جامعه الگو خواند.

در پایان این دیدار همسر خانواده شهیدان مظفر دو قطعه زمین در پاکدشت که هر کدام ۲۰۰ متر مربع مساحت داشتند را به آموزش و پرورش واگذار کرد تا از آن‌ها برای احداث مدرسه و دارالقرآن استفاده شود.

نظر شما