شناسهٔ خبر: 28350299 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرار مدیر مجموعه سکه ثامن تایید نشده است/ ۹ ماه است یک گرم طلا تجارت نکرده‌ایم

محمدولی اظهار داشت: روزگار خوبی نداریم و بیشتر فروشندگان‌ ما یک گرم طلا تجارت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

هشتاد درصد مشکلات ریشه در اقدامات ما دارد/ 9 ماه است یک گرم طلا تجارت نکرده‌ایم/ فرار مدیر مجموعه سکه ثامن تایید نشده استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباداله محمدولی،عضو اتحادیه طلاو جواهر تهران  در مورد دلالیل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار ایران گفت: ابتدا باید به قیمت جهانی توجه داشته باشیم و اینکه در شرایط کنونی قیمت طلا در بازارهای جهانی متوقف شده و تغییری در آن نمی‌بینیم به خاطر فشار دلار بر طلا است و به نوعی همه در انتظار اعلام تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند.

وی افزود: چون احتمالا این نرخ در ماه‌های آینده افزیش خواهد داشت این باعث شده تا قیمت دلار نسبت به طلا روند افزایشی داشته باشد، البته شاهد مقاومت طلا نیز هستیم. از همین روی پیش‌بینی می‌شود که اونس جهانی از چند ماه آینده افزایش یابد.

عضو اتحادیه طلاوجواهر تهران ادامه داد: در مورد دلالیل داخلی نیز بنده باور دارم که بحث تحریم تنها تاثیر بیست درصدی داشته و هشتاد درصد مشکلات این حوزه مربوط به نبود استراتژی و اقدامات ما است، البته این به معنی انفعال مسئولین کشوری نیست بلکه منظور بنده این است که اقدامات صورت گرفته در واکسینه کردن اقتصاد ناتوان بوده‌اند و نتیجه آن در افزایش صدهزار تومانی یک مثقال طلا در یک روز بازتاب دارد.

بیشتربخوانید:راهنمایی خرید طلا و جواهر 

وی با اشاره به تاثیر افزیش نرخ‌ها بر فعالین این حوزه گفت: باور عمومی این است که افزایش قیمت طلا به نفع ما است در حالی که این باور اشتباه است، بنده به عنوان یک تولیدکننده نزدیک به 8 یا 9 ماه است که یک گرم طلا تولید و به بازار ارایه نکرده‌ام و هیچ سفارشی هم ندارم.

این کارشناس حوزه طلا و سکه افزود: باید بگویم که ما روزگار خوبی نداریم و بسیاری از فروشندگان ما در بازار یک گرم طلا تجارت نمی‌کنند و هشتاد درصد این شرایط محصول اقدامات و تصمیمات ما است.

محمدولی با اشاره به موضوع سکه ثامن گفت: این باید تجربه‌ای باشد تا برای فعالیت در این حوزه الزامات و تضامین لازم رعایت و مراحل قانونی طی شود تا اینگونه شاهد متضرر شدن نزدیک به 15 هزار میلیارد تومانی افرادی نباشیم که به امید امرار معاش وارد این فعالیت شده بودند.

وی در مورد خبر فرار مدیریت این مجموعه گفت: این خبری است که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود در حالی که هنوز چیزی معلوم نیست و اقدامات در حال انجام است که به محض نتیجه‌بخش شدن اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

هشتاد درصد مشکلات ریشه در اقدامات ما دارد/ 9 ماه است یک گرم طلا تجارت نکرده‌ایم/ فرار مدیر مجموعه سکه ثامن تایید نشده است

نظر شما