شناسهٔ خبر: 28349235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

کنترل مرزی ویژه حزب‌الله برای ممانعت از نفوذ تروریست‌های ادلب سوریه به لبنان

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد حزب‌الله بشدت تمام خطوطی که ممکن است تروریست‌های ادلب از آن برای ورود به لبنان استفاده کنند، زیر نظر دارد و دستگاه‌های امنیتی اخیرا چند تروریست را در همین راستا بازداشت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الاخبار» اعلام کرد دستگاه‌های امنیتی لبنان اخیرا تعدادی از افراد مسلح را که از ادلب سوریه وارد لبنان شده بودند، بازداشت کرده و آنها هم‌اکنون در مرحله بازجویی قرار دارند.

در ادامه این گزارش آماده است حزب‌الله با دقت کامل تمام خطوطی که ممکن است محل خروجی برای افراد مسلح در ادلب و ورود آنها به لبنان باشد، زیر نظر دارد.

الاخبار افزود حزب‌الله از فرصت حضور خود در حمص، قصیر و مناطق مجاور با مرزهای شمالی و شمال غربی سوریه استفاده می‌کند تا جلوی تمام خلأ‌های امنیتی از سمت سوریه را بگیرد و مانع فرار تروریست‌ها شود. پس از اینکه گروهک‌های تروریستی سطح عملیات خود و احتمال انتقال عناصرشان به لبنان را افزایش داده‌اند، حزب‌الله نیز میزان بررسی این مناطق بررسی را بیشتر کرده است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است بازداشت چند نفوذ‌کننده از ادلب به لبنان، جدای از ارتباط کسانی که در لبنان و کسانی که در سوریه هستند، نیست و نمی‌توان آن را اتفاقی فردی توصیف کرد زیرا آماده‌باش دستگاه‌های امنیتی مربوطه برای همراهی با مرحله مهم منطقه‌ای (درباره ادلب) چالشی برای آینده گروهک‌های تروریستی پس از سالها صعود آنها در منطقه خواهد بود.

الاخبار سپس نوشت این آماده‌باش، موضوعی حتمی بود و توجهات جهان را به سمت ادلب و آمادگی برای نبرد در این استان جلب کرد. آماده‌باش مذکور پس از توافق روسی-ترکی در ادلب برای توقف عملیات نظامی در ادلب و استقبال تهران از آن، ضروری‌تر شد زیرا این توافق به معنای عقب‌نشینی گروه‌های مسلح مذکور و تحویل سلاح‌های سنگین آنهاست.

«ولادیمیر پوتین»، رییسجمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رییسجمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما