شناسهٔ خبر: 28349153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

شیث رضایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برانکو برد می‌خواهد اما مساوی می‌شود/ منشا ستاره دربی 88 است

این یک قانون است که هر کسی در دربی گل بزند، ستاره بازی می‌شود. در کل با توجه به اینکه حواس استقلالی‌ها به علیپور است و یک‌ جورهایی از او می‌ترسند، فکر می‌کنم منشا که این روزها هم کاملا آماده است، می‌تواند ستاره بازی باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هر زمانی که دربی تهران سر می‌رسد اولین سوژه برای مصاحبه، رفتن سراغ بازیکنان جنجالی سابق سرخابی است. شیث رضایی، کاپیتان پیشین پرسپولیس یکی از آنهاست که دربی‌های زیادی را تجربه کرده و حتی در این مسابقه حساس هم گل زده است. او اعتقاد دارد هشتادوهشتمین دربی تهران با نتیجه مساوی البته با گل به اتمام می‌رسد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شیث رضایی را در ادامه می‌خوانید:


فردا قرار است هشتادوهشتمین دربی تهران برگزار شود، در مورد این بازی چه نظری داری؟

شرایط پرسپولیس از نظر فنی و روحی نسبت به استقلال بهتر است. پرسپولیس با وجود اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته بوده خوب نتیجه گرفته اما همه اینها برای اینکه پرسپولیس برنده دربی باشد تضمین نیست. دربی به این مسائل کاری ندارد، هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و البته کمتر اشتباه کند پیروز دربی می‌شود.

قبلا چند دربی را به درستی پیش‌بینی کردی، فکر می‌کنی نتیجه این دربی چه می‌شود؟

فکر می‌کنم بازی مساوی شود آن‌هم با گل!

ولی خیلی‌ها اعتقاد دارند پرسپولیس به خاطر شرایط بهتری که دارد راحت استقلال را شکست می‌دهد!

من از صمیم قلب دوست دارم پرسپولیس برنده دربی شود اما اینکه بخواهیم از چند روز قبل فکر نتیجه این بازی باشیم درست نیست؛ یا اینکه بگویم قبل از دربی فلان بازی را بردیم پس دربی را هم می‌بریم هم درست نیست. دربی به شرایط جدول، بهترین خط دفاع، لیگ قهرمانان آسیا و اینها ربطی ندارد. البته پرسپولیس بازیکنانی دارد که می‌دانند شرایط چیست.

این احتمال وجود دارد که برانکو و شفر ترجیح دهند دربی مساوی شود؟

کاری به شفر ندارم اما برانکو راضی به مساوی نمی‌شود، یعنی همه پرسپولیسی‌ها دوست دارند برنده دربی باشند. من هم به خاطر حساس بودن بازی می‌گویم مساوی با گل می‌شود.

پس به این آمار و ارقامی که پیش از دربی منتشر می‌شود اعتقادی نداری؟

نه، شرایط دربی به همان روز بازی بستگی دارد و نمی‌شود به این آمار و ارقام خیلی اعتنا کرد. یادم می‌آید در یک دربی استقلال تعداد زیادی بازیکن بزرگ و خوب داشت و ما هم جوان‌هایی مانند سامان آقازمانی را داشتیم اما یک بر صفر از استقلال پیش افتادیم و روی یک اتفاق گل مساوی را دریافت کردیم. این را گفتم که تاکید کنم نمی‌شود دربی را پیش‌بینی کرد.
 
به نظرت کدام بازیکن سرخابی ستاره دربی می‌شود؟

این یک قانون است که هر کسی در دربی گل بزند، ستاره بازی می‌شود. در کل با توجه به اینکه حواس استقلالی‌ها به علیپور است و یک‌ جورهایی از او می‌ترسند، فکر می‌کنم منشا که این روزها هم کاملا آماده است، می‌تواند ستاره بازی باشد.

نظرت در مورد زوج منشا – علیپور چیست؟

این دو بازیکن باید کنار هم بازی می‌کردند تا جا می‌افتادند که این اتفاق هم افتاد. انصافا هم علیپور بازیکن خوبی است و هم منشا. امیدوارم هر اتفاقی رخ می‌دهد درنهایت به سود پرسپولیس باشد.

پرسپولیس بعد از این بازی باید در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد برود. فکر می‌کنی توان شکست این تیم را دارد؟

از الان نباید در مورد این بازی صحبت کنیم. فعلا باید بازی با استقلال را پشت سر بگذاریم و بعد از آن به فکر بازی با السد باشیم. مطمئنم برانکو هم فعلا فکرش مشغول استقلال است و بعد از آن برای السد هم برنامه خواهد داشت. ترجیح می‌دهم فعلا در مورد آن بازی صحبتی نکنم.

 

* نویسنده : میلاد اعظمی روزنامه‌نگار

نظر شما