شناسهٔ خبر: 28349020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران:

بن بست در جمهوری اسلامی وجود ندارد

بیرجند - ایرنا - دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای مردان بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران بن بستی وجود ندارد و باید راهی بیابیم تا کمر مشکلات کشور را خم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های محرومیت زدایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای انجام ندادن کار در مناطق محروم هزاران دلیل تراشیده می شود اما تنها به یک دلیل باید این کار را با سماجت به نتیجه برسانیم.
وی گفت: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای مردم ضعیف خاصیت داشته باشند و منفعت برسانند و شایستگی همه ما به میزان رضایتمندی مردم، محرومان، مستضعفین و عملکرد ما باز می گردد.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر کسی پشت هر میزی از میزهای جمهوری اسلامی ایران نشسته اگر وظیفه خود را دلسوزانه، مهربانانه و مردمی انجام می داد، میخ خدمتگزاری محکم بود.
وی گفت: مردم دوستی و مردم داری هنر است لذا باید همه کمر همت را بسته و نسبت به رفع مشکلات مردمان مناطق محروم وارد عمل شویم.
سردار حزنی بیان کرد: فقر بهداشتی، معیشتی، مسکن، آبرسانی، راه مناسب و موارد دیگر در استان خراسان جنوبی بسیار مشهود است و نیاز به همکاری تمامی سازمان های استان در رفع این فقرها داریم.
وی افزود: قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی آمادگی دارد به صورت مشارکتی با سازمان ها، ادارات، نهادها و سایر مسئولان استان در امر خدمت رسانی به مناطق محروم خراسان جنوبی اقدام کند.
مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از عملکرد خود در خراسان جنوبی راضی نیستیم و از این بابت خجالت می کشیم لذا سعی داریم پروژه های بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه پروژه های محرومیت زدایی در خراسان جنوبی شتاب می گیرد افزود: امسال به ویژه سال 98 تلاش داریم خدماتی در زمینه احداث و تعمیر مدارس و مسکن را بیافزاییم تا به حد مطلوب خدمات رسانی برسیم.
وی یکی از اولویت های مهم این استان را موضوع آب و اشتغال عنوان کرد و گفت: در حوزه لایروبی قنات توجه ما بیشتر لحاظ شد و تا امروز 535 پروژه در خراسان جنوبی انجام شده است.
سردار حزنی بیان کرد: در کارهای غیرعمرانی نیز 590 پروژه با هزینه کرد پنج میلیارد و 966 میلیون تومان اعتبار در این استان انجام شده است.
وی گفت: آنچه مردم مناطق محروم را آزار می دهد فقر نیست بلکه احساس فقر، بی عدالتی در توزیع اعتبارات و امکانات و اختلاف طبقاتی باعث افزایش نارضایتی می شود و در حال حاضر عمده ترین مشکلاتی که در سراسر کشور از جمله مناطق محروم، مرزی، حساس و صعب العبور داریم در درجه اول بیکاری و سپس اعتیاد، طلاق، معیشت و کارآمدی اقتصادی است که همه را باید در کنار همدیگر حل کنیم نه اینکه به یکدیگر طعنه بزنیم.
وی با اشاره به اینکه آمده ایم که سخت کار کنیم نه اینکه کارها را سخت تر کنیم افزود: ندیدن مناطق محروم دلیل بر نبودن آنها نیست، ما در همه جا عقب ماندگی داریم و مردم در برخی جاها در شرایط خیلی سختی هستند.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حدود 75 درصد پروژه های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، عام المنفعه، کوچک، زودبازده، فاقد پیچیدگی های فنی و مهندسی بوده که توسط ساکنان بومی قابل اجراست.
وی بیان کرد: در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام نیز پروژه هایی مورد تایید هستند البته فعالیت های قرارگاه عمدتا در نقاط دورافتاده، فوق العاده محروم، حساس و مرزی انجام می شود.
وی گفت: استحکام در ساخت پروژه ها، توجه به کیفیت، اقتصادی بودن و پرهیز از نگاه انتقادی همیشه موردنظر ما در سراسر کشور بوده است و ورود سپاه به پروژه های محرومیت زدایی را به شکلی مطرح می کنیم که نزد افکار عمومی مسئول محرومیت زدایی شناخته نشویم چون در کنار دولت هستیم و انجام وظیفه می کنیم.
سردار حزنی با بیان اینکه در برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی مقداری عقب ماندگی داریم گفت: فقر مسکن در این استان دستکم از استان های دیگر نیست و قرارگاه محرومیت زدایی موضوع مسکن را در 15 استان کشور در اولویت قرار داده است که انتظار می رود خراسان جنوبی نیز در این لیست قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشتی و درمانی نیز یکسری عقب ماندگی هایی در استان مرزی خراسان جنوبی مشهود است که انتظار داریم مسئولان استان پیگیری کنند.
مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه مدارس نیز با وزیر آموزش و پرورش نشستی برگزار و مقرر شد برخی استان ها در لیست خدمات دهی قرار گیرند که باید با پیگیری مسئولان خراسان جنوبی این استان نیز در لیست قرار گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون یکهزار و 121 پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه با هزینه کرد 21 میلیارد و 766 میلیون تومان در استان خراسان جنوبی انجام شده است.
65 پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه در هفته دفاع مقدس با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بسیج و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
این استان مرزی با 11 شهرستان 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
7557*3028

نظر شما