شناسهٔ خبر: 28348870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه هیات دولت:

کارورزی در محیط کار سال ۹۶، ۳۰ هزار اشتغال داشته است

سرپرست وزارت کار گفت: کارورزی در محیط کار سال ۹۶، ۳۰ هزار اشتغال داشته که امسال ۷۰ هزار نفر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان‌هایی مثل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد، استان‌هایی هستند که تقریبا یارانه دستمزد را داریم به آنها پرداخت می‌کنیم که بتوانیم اشتغال را در این استان‌ها پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد را در حوزه هدف گذاری اشتغال پیگیری خواهد کرد،‌ اظهار داشت: دو طرح تکمیلی داریم. یکی صیانت از اشتغال موجود است که می‌خواهیم شرایطی فراهم کنیم تا در کنار ایجاد یک میلیون اشتغال از ریزش اجباری نیروی کار هم صیانت کنیم، تمام بنگاه‌هایی که در این زمینه مشکل دارند شناسایی شده و با آنها مذاکره شده تا بتوانیم در مسیر تداوم کارشان مشکلاتشان را برطرف کنیم.

سرپرست وزارت کار افزود: طرح تکمیلی دوم نظارت است. تمام تلاشمان این است که نظارت را درست کنیم تا منابع خاصی که برای اشتغال در نظر گرفته شده در همین حوزه صرف شود. هم از گروه های مردم‌نهاد و جهاد دانشگاهی و هم از نهادهای دیگر درخواست داریم تا در این باره نظارت داشته باشند که منابع ذکر شده برای اشتغال صرف شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه قطع یقین می‌گوییم کارورزی در محیط کار سال ۹۶، ۳۰ هزار اشتغال داشته که امسال ۷۰ هزار نفر خواهد بود، تصریح کرد: همچنین لازم به ذکر است شش طرحی که در این وزارتخانه در حوزه اشتغال وجود دارد تقریبا ۳۳۸ هزار اشتغال را به جز اشتغال فراگیر روستایی ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه در ارتباط با موضوع افزایش حقوق کارگران گفت: الان بحث حمایت‌های اجتماعی در دولت مطرح شده است تا افرادی که حداقل حقوق را دارند و اقشار خاص هستند، حمایت دولت را بگیرند.

بندپی یادآور شد: الان حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند. کار کارشناسی آن انجام گرفته است. به زودی مبلغ و جامعه هدف هم مشخص می‌شود. بازنشستگان و افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: هنوز این موضوع که حمایت‌ها کالا کارت باشد یا کوپن، مشخص نیست؛ اما جلساتش در حال برگزاری است و سرعت اجرای آن بالا می‌رود.

سرپرست وزارت کار به تعهد دولت درباره ایجاد یک میلیون شغل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقریبا در سه سال گذشته، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده (از پاییز ۹۳ تا اسفند ۹۶) ۷۰ درصد شغل ایجاد شده است. اگر بخواهیم برای همه بیکاران شغل مناسب ایجاد کنیم، باید برنامه‌هایی را دنبال کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر روستایی در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: قراردادها نوشته شده، تفاهمنامه‌ها هم بسته شده است. در تبصره ۱۸ که درباره بحث اشتغال است حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که شش طرحش برای وزارت تعاون است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان هم هستند که با یک هد‌ف‌گذاری حدود ۷۰ هزارنفر را دربرمی‌گیرند، بیان کرد: این امیدواری وجود دارد که آنچه  دولت تعهد کرده است را بتوانیم در سال ۹۷ به مرحله اجرا برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما