شناسهٔ خبر: 28348018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اینستا ملت:

اعلام انزجار نمایندگان ملت از حمله تروریستی در اهواز / بازار داغ اخبار سیاست داخلی ; از آخرین وضعیت لوایح چهارقلو تا استعفای جهانگیری

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود درباره محورهای دیدار با وزیر کشور جمهور آذربایجان نوشته است.

علاالدین بروجردی  نیز گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره روادید بین ایران و عراق در موضوع مراسم اربعین را به اشتراک گذاشته است. متن این گفت و گو را اینجا بخوانید

بروجردی همچنین گفت و گوی دیگر خود با خبرگزاری خانه ملت درباره لزوم تعیین تکلیف برجام در سازمان ملل را منتشر کرده است. برای مشاهده این گفت و گو نیز اینجا کلیک کنید.

عباسعلی پوربافرانی نیز در صفحه اینستاگرام خود از جلسه با وزیر اموزش و پرورش در خصوص درمانگاه فرهنگیان و مشکلات کمبود معلم در برخی مدارس و مشکلات چند پایه و همچنین پیگیری اعتراضات ازمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان خبر داده است.

فریده اولاد قباد نیز گفت و گوی خود درباره آموزش و پرورش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است:

آموزش و پرورش درگیر آموزش شده و تربیت را رها کرده است

عضو کمیسیون آموزش در مجلس معتقد است که آموزش و پرورش کشور به دو بال آموزش و پرورش برای پرواز نیاز دارد و تنها با بال آموزش توان پرواز نخواهد داشت.

فریده اولادقباد در خصوص کمبود نیروی مشاور و معلم پرورشی در آموزش و پرورش گفت: کمبود مشاور درآموزش وپرورش تبدیل به معضل شده است و این کمبود در دوره متوسطه دوم بیداد می کند؛ درحالیکه در مورد معلم پرورشی نیز به همین صورت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش درگیر آموزش شده و بال تربیتی را رها کرده درحالیکه آموزش و پرورش کشور به دو بال آموزش و پرورش برای پرواز نیاز دارد و تنها با بال آموزش توان پرواز نخواهد داشت.

جذب معلم پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش نیاز به کار کارشناسی

وی با بیان اینکه مجلس در قانون ششم توسعه به آموزش و پرورش مجوز داده که از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند، تصریح کرد: بنابراین باید برای کمبود معلم پرورشی و مشاور از طریق این دو دانشگاه اقدام کند و هم چنین باید توجه داشت که جذب معلم پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش نیاز به کار کارشناسی دارد و باید سریعا اقدامات لازم را انجام دهد.

لزوم ورود افراد متخصص و متعهد به حوزه تربیتی و مشاوره

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: در حوزه پرورشی و مشاوره تحصیلی نقشه راه تحت عنوان سند تحول بنیادین وجود دارد اما باید معلمان و مشاورانی باشند که در کار خود متخصص و متعهد بوده و بتواند براساس نقشه راه، امور پرورشی و مشاوره را به نحو احسن انجام دهند و این تخصص باید در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به متقاضیان تدریس در این دو حوزه، آموزش داده شود و بعد از آموزش وارد حوزه تدریس شوند.

اولادقباد تاکید کرد: دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی بنا بر شرایط آموزشی نیاز به معلم پرورشی ودر دوره ای نیاز به مشاوره تحصیلی دارند؛ بنابراین این حوزه باید در کنار آموزش و پیوسته با یکدیگر باشد و توجه صرف به آموزش باعث اختلال خواهد شد.

علاقه و انگیزه باید از خصوصیات بارز معلم پرورشی و مشار تحصیلی باشد

وی گفت: حوزه پرورشی و مشاوره تنها حوزه ای است که فرد باید با علاقه، انگیزه و استعداد برتر باشد و بتواند با روحیه شاد مروج نشاط اجتماعی بوده و بتواند با دانش آموزان و خانواده آنها تعامل نزدیک داشته باشد


همچنین اولادقباد گفت گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت سلامتی ستون فقرات دانش آموزان را به اشتراک گذاشته است. این گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید.


غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز در پست اینستاگرامی طرح اصلاح ماده واحده قانون اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۵/۰۲/۲۶  را به اشتراک گذاشته است.

همچنین وی مصاحبه دیگری را به شرح زیر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به خبرنگار شانا گفت: متاسفانه مصرف نادرست در حوزه انرژی به‌ویژه بنزین سبب شده است با وجود افزایش تولید این فرآورده، نتوانیم در باشگاه کشورهای صادرکننده بنزین قرار بگیریم که البته معتقدم با اندکی صرفه‌‌جویی، به این مهم دست خواهیم یافت.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد هستیم که خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها تردد می‌کنند، اما بنزین با نرخ 1000 تومان دریافت می‌کنند، به نظرم این موضوع معقول نیست.
وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان امیدوار بود که ایران تا پایان سال 97 به جمع کشورهای صادرکننده بنزین بپیوندد

بهروز نعمتی ، عضو هیات رییسه مجلس در صفحه اینستاگرام خود درباره حادثه تروریستی اهواز نوشته است :

پس از رخ دادن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز از طریق مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی پیگیر جزئیات حادثه و حال مجروحین بودم. مراسم باشکوه تشییع شهدای این حادثه که توسط مردم دلاور و غیور خوزستان اتفاق افتاد، حامل یک پیام بود: عروسک گردانان تروریسم بدانید، اتحاد مردم ایران پیوند ناگسستنی با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.


امیرخجسته نماینده مردم همدان و فامنین و رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتشار ویدیوی گفت گوی خود به بیان نکاتی درباره موضوع استعفاء شریعتمداری ، وزیر صنعت و معدن و تجارت پرداخته است.

سید فرید موسوی نیز ضمن انتشار ویدیویی متن زیر را در واکنش به حادثه تروریستی اهواز به اشتراک گذاشته است:

ترور" واژه ی ناملموسی برای ملت بزرگ ایران نیست چرا که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون مردم ایران قربانی ترور و تروریست ها بوده اند.
در ایام عزاداری عاشورای حسینی و در روز پاسداشت دفاع مقدس ایرانیان از وطن و میهنشان، تروریست‌های کوردل اقدام به تیراندازی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم #اهواز کردند، شهری که هنوز کوچه کوچه اش زخمهای بر جای مانده از جنگ تحمیلی باقی مانده است.

این روزها نه تنها اهواز بلکه سراسر #ایران و ایرانیان سراسر جهان یکپارچه داغدار و عزادار شدند و جملگی منسجم و با وحدت کلمه حملات تروریستی را محکوم کردند.

ملت بزرگ ایران بار دیگر نشان داد همچون گذشته در قبال تحرکات و اقدامات دشمنان یکدست و متحد هستند و در قبال هرگونه طمع ورزی به میهن ایستادگی خواهد کرد.

محمود صادقی ، نماینده مردم تهران نیز پشت زیر را به اشتراک گذاشته است:

 

علی اکبر کریمی نیز با به اشتراک گذاشتن گفت و گوی خود در اینستاگرام به بیان توضیحاتی درباره ویزای زائرین اربعین پرداخت که متن این گفت و گو در زیر آمده است:

دفتر کنسولگری عراق برای صدور ویزای زوار اربعین در استان مرکزی دائر می شود

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از دائر شدن دفتر کنسولگری عراق برای صدور ویزای زوار اربعین در استان مرکزی خبر داد.
دکتر علی اکبر کریمی با بیان این خبر، گفت: با توجه به مشکلات زیاد مردم شریف استان مرکزی جهت حضور در زیارت اربعین و مراجعه به استان های همجوار برای اخذ ویزا و با توجه به حجم زیاد متقاضیان این زیارت که موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده بود، از سال گذشته پیگیری ها و مکاتبات متعددی با وزارت امور خارجه، وزارت کشور، ستاد اربعین، سازمان حج و زیارت و دیگر مراجع مربوطه صورت گرفت و خوشبختانه این پیگیری ها موجب شد دفتر کنسولگری عراق جهت صدور ویزا برای زیارت اربعین در سال جاری در استان مرکزی و در شهر اراک دائر شود.
وی افزود: با دائر شدن این دفتر متقاضیان می توانند در اسرع وقت و با کمترین هزینه به این دفتر مراجعه و ویزای خود را دریافت نمایند.
نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان مربوطه برای ایجاد دفتر و تجهیز آن اقدامات لازم را صورت داده اند که ان شالله بزودی از طرف مراجع مربوط اطلاع رسانی لازم به متقاضیان صورت خواهد گرفت تا بتوانند برای اخذ ویزا به دفتر مشخص شده مراجعه کنند.
دکتر کریمی در پایان بیان کرد: ان شالله امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد زیارت پرشور مردم در اربعین و حضور گسترده آنها در این برنامه معنوی و حماسی باشیم.

 

روح الله حضرت پور نیز با انتشار پست زیر از دستور مستقیم وزیر آموزش و پرورش به نامه روح‌الله حضرت‌پور برای جذب نیروهای نهضتی آذربایجان غربی و شهر اورمیه خبر داده است:

 


فریدون حسنوند نیز ویدئو زیر از حضور در مراسم عزاداری عاشورا را به اشتراک گذاشته است:

علی اصغر یوسف نژاد نیز با انتشار پست زیر از حضور در همایش دفاع از حق از جبهه تا محکمه در کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد:

قاسم احمدی لاشکی نیز ویدئو نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه 3 مهر را به اشتراک گذاشته است:

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند. دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود درباره

نظر شما