شناسهٔ خبر: 28347998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تسریع در ترمیم مزد کارگران/مگر صدای خرد شدن استخوان کارگران را زیر بار فشار گرانی و تورم نمی‌شنوید؟

یک فعال کارگری در قزوین بر کاهش شدید قدرت خرید کارگران تاکید کرد و خواهان ترمیم دستمزد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

صاحب‌خبر -

عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته؛ کارگران و خانواده‌هایشان را زمین‌گیر کرده است، اظهار کرد: در این شرایط ما کارگران شاغل و بازنشسته از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایمان عاجزیم و بیشترین فشار ناشی از بحران اقتصادی موجود بر ما و خانواده‌های‌مان تحمیل شده است.

او با بیان اینکه انتظار کارگران از دولت این بود که به سفره رنگ و رو رفته خانواده‌های آنها جانی تازه ببخشد اما کم‌کم این خواسته به انتظار برای حفظ حداقل‌های موجود تقلیل یافته است، در ادامه خطاب به دولت و مجلس گفت: در همه ادوار انتخابات کارگران شاغل و بازنشسته با شما بوده‌اند و از شما حمایت کرده‌اند، اما مگر شما صدای خرد شدن استخوان‌های اقشار ضعیف جامعه را زیر بار فشار گرانی و تورم نمی‌شنوید؟!

او گفت: به ‌طور قطع تا زمانی که تراز درآمد و هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری در وضعیت مثبت نباشد، نمی‌توان شاهد رضایتمندی کارگران بود.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلی‌ترین تکلیفی که برعهده دولت است اجرای  سریع سیاست توانمندسازی پایدار قدرت خرید و توان معیشتی مزدبگیران است.

عضو کانون کارگران بازنشسته استان قزوین یادآور شد: شکی نیست که بارزترین شکل توانمندسازی پایدار قدرت خرید مزدبگیران از طریق اجرای همزمان سیاست‌های برقراری ثبات اقتصادی و ترمیم نظام پرداخت مزد به صورت غیرنقدی بدست می‌آید.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد هنوز دولت در ایجاد ثبات اقتصادی و ترمیم مزد و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته موفق نبوده است، ادامه داد: نتیجه این وضعیت این است که هر روز از باقیمانده قدرت اقتصادی خانواده‌های مزدبگیر بیشتر کاسته می‌شود.

کریمی افزود: نگاه کوتاه به کارنامه درآمد کارگران شاغل و بازنشسته و مقایسه آن با صورت هزینه‌های خانواده‌های آنها نشان می‌دهد که برای جامعه کارگری زندگی روزانه و معمولی دیگر جذابیت سابق خود را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت باید با قدرت مشکل گرانی مردم را حل کند، افرود: اینکه آقایان مدام اختلافات اقتصادی‌شان را مطرح و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه دولت و کارفرمایان کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند، افزود: با وجود اینکه کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند اما هیچ راه‌حلی برای جبران آن ارائه نکرده‌اند.

نظر شما