شناسهٔ خبر: 28347986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

شفر: من آلزایمر دارم؟ احترام بگذارید

سرمربی تیم استقلال تهران: امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم در دربی پیروز شویم اما کار آسانی نداریم.

صاحب‌خبر -
سرمربی تیم استقلال تهران: امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم در دربی پیروز شویم اما کار آسانی نداریم.
 
به گزارش صداوسیما، وینفرد شفر، سرمربی استقلال در حاشیه تمرین سه‌شنبه تیمش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
سرمربی استقلال ابتدا درباره دربی پنجشنبه گفت: من خوشحالم که می‌توانیم دربی را برگزار کنیم. در تمرینات روی این بازی کار می‌کنیم. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم در دربی پیروز شویم اما مشخص است که کار آسانی نداریم. هدف ما این است که بازی را ببریم. تیمم را برای دربی آماده می‌کنم. امروز و فردا هم تمرین داریم و باید ببینیم شرایط برای دربی چه می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اولتیماتوم مدیران باشگاه استقلال در صورت نتیجه نگرفتن در دربی تصریح کرد: من مربی‌ای هستم که هیچوقت نمی‌ترسم. من هیچوقت نگرانی راجع به بازی با السد نداشتم و به همان شکل نگرانی راجع به دربی ندارم. من می‌دانم که هواداران زیادی به حمایت ما می‌آیند و به همین خاطر باید بجنگیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. باید با 100 درصد وجود تلاش کنیم.
 
شفر درباره میزان آمادگی وریا غفوری و فرشید باقری افزود: در بازی ذوب‌آهن دو گل به ثمر رساند و به تیم‌ملی هم دعوت شد. در اردوی آخر که برگشت، مریض شده بود اما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و برای دربی آماده است؛ باقری مریض شده است و باید ببنیم شرایط او برای حضور در دربی به چه شکل می‌شود.
 
سرمربی استقلال  در پاسخ به کری خوانی پرسپولیسی‌ها گفت: فکر می‌کنید بازیکن یا مربی حریف باید چه بگوید؟ آن‌ها نمی‌توانند بگویند که بازی را نمی‌بریم. ما هم همین صحبت‌ها را می‌کنیم که باید ببریم ولی بازی آسانی نیست. دو بازی قبلی ما یک بر صفر شده است و هر دو بازی دربی‌های خوبی بود.
 
شفر درباره تفاوت جایگاه دو تیم در جدول تصریح کرد: خوب است، به آن‌ها تبریک می‌گویم.
 
وی همچنین درباره فراز و نشیب استقلال در نتیجه گیری گفت: ما بازیکنان جدیدی جذب کردیم که باید خودشان را در پست‌های جدید پیدا کنند. منچستر سیتی وقتی مربی جدید به تیمشان آمد، دو فصل سوم و چهارم شدند اما نیاز به زمان داشتند. دورتموند هم همینطور و ما هم نیاز به زمان داریم. وقتی 6، 7 بازیکن جدید داریم نمی‌توانیم در دو سه هفته تیمی درجه یک درست کنم. با این حال ما روی این موضوع کار می‌کنیم. من دو سال قرارداد دارم و می‌خواهم بازیکنان جوان را قدم به قدم وارد تیم کنم تا تیمی خوب بسازم. تمام تلاش ما همین مسئله است. ما نمی‌توانیم با 6 بازیکن جوان بازی کنیم. باید ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه داشته باشیم. همه می‌خواهند که بازی به بازی بهتر شوند.
 
سرمربی استقلال درباره تاثیر جدایی چند بازیکن موثر تیمش در نتیجه گیری اخیر گفت: این اولین بار نیست که یک تیم جدید می‌سازم. دو راه داریم. می‌توانیم تمام بازیکنان جوان را در تمام بازی‌ها به زمین بفرستیم و شاید پس از 5، 6 بازی در مسیر افت قرار بگیرم. باید زمان بدهیم. شما دیدید که الله‌یار صیادمنش و سجاد آقایی مقابل السد بازی کردند. در کارلسروهه بازیکنی مانند اولیور کان را معرفی کردم که بازیکن تیم‌ملی شد. الان به تیام نگاه کنید؛ او در عجمان بازی می‌کند و تیمش در مسیر افت است. او خیلی بد بازی می‌کند. شاید این اطلاعاتی باشد که شما نشنیده باشید. زمانی که شما استعدادهایی مانند آذری، صیادمنش و آقایی دارید باید کم کم به آن‌ها بازی دهیم.
 
وی ادامه داد: من باید تیم خودم را آماده کنم، نه اینکه به ضرر تیمم عمل کنم. من می‌دانم چه کاری باید انجام دهم که بهترین کار برای استقلال و هواداران باشد. بعدها می‌توانند بگویند که این همان تیمی است که راجع به آن صحبت می‌کردیم. صیادمنش و آقایی سه هفته در اختیار ما نبودند اما دوباره برگشتند و می‌خواهیم آن‌ها را برای تیم اصلی آماده کنیم. بعدها خودتان می‌گویید که شفر چه تیمی ساخته است. هواداران استقلال می‌دانند که باید صبر کنند و ما در حال ساختن تیم جدیدی هستیم. بازیکنان باید به غالب کار تیمی بیایند و ما روی این موضوع کار می‌کنیم. این صحبت درست نیست که هواداران استقلال صبور نیستند. آن‌ها بهترین هواداران آسیا هستند. ما حدود 20 میلیون هوادار در ایران داریم که شاید پنج نفر بگویند که ما صبر نمی‌کنیم.
 
شفر درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی گفت: اگر می‌دانستم می‌توانستم به جای دیگر بروم و پول خوبی در بیاورم. امیدوارم تمام تلاشمان را بکنیم و نتیجه خوبی بگیریم.
 
سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره ترکیب تیمش در بازی پنجشنبه تصریح کرد: تقریبا ترکیب را می‌دانم اما روی یکی، نفر باید امروز و فردا فکر کنم.
 
شفر در پایان در پاسخ به شایعات یک رسانه‌ که نوشته بود او آلزایمر دارد، گفت: شما در رابطه با احترام گذاشتن چیزی شنیدید؟ لطفا تمامش کنید.

نظر شما