شناسهٔ خبر: 28347883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قانون منحصر به فرد فدراسیون فوتبال ایران در داربی/ سلیمانی: ناظر ویژه داوری استرس‌زاست

پیشکسوت داوری فوتبال معتقد است که گذاشتن ناظر ویژه داوری در بعضی از بازی‌ها فقط هزینه اضافه است که برای فدراسیون فوتبال بار مالی به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پنج‌شنبه هشتاد و هشتمین دیدار حساس دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال ایران طبق قانون نانوشته‌ای مانند داربی‌های قبلی برای این بازی علاوه بر ناظر داوری - این بار حسین عسگری - یک ناظر ویژه داوری هم قرار داده تا کار از محکم‌کاری عیب نکند! فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال آن ناظر ویژه‌ای است که قرار است در کنار عسگری به کار فغانی و کمک‌هایش نظارت کند.

با این حال، حیدر سلیمانی، پیشکسوت و کارشناس داوری معتقد است که این مساله در هیچ کشور و قانونی اجرا نمی‌شود و تنها باعث بالا رفتن استرس داوران در بازی‌های حساس از جمله داربی می‌شود.

سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ناظر ویژه داوری نه در کتاب قانون وجود دارد و نه در کشورهای دیگر چنین سمتی را ایجاد کرده‌اند. ناظر ویژه داوری چه کاری انجام می‌دهد که مازاد بر وظایف ناظر داوری است.؟ گذاشتن ناظر ویژه داوری نه تنها تاثیری ندارد بلکه برای داوران استرس و اضطراب بیشتری ایجاد می‌کند و روی قضاوت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

او ادامه داد: علاوه بر این که وظایف ناظر ویژه داوری مشخص نیست، بار مالی اضافی هم برای فدراسیون به دنبال دارد و در کشورهای پیشرفته دیگر، تنها رکنی که ممکن است در بازی‌های بزرگ اضافه شود افسر امنیتی است ولی این جا برخی از ارکان کمیته‌ها پست ویژه برای خودشان تعریف می‌کنند که قابل درک نیست.

انتهای پیام

نظر شما