شناسهٔ خبر: 28347744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان:

بیش از ۴۷ هزار ولادت امسال در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

زاهدان - مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۲۶۸ مورد ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان، رضا راحت دهمرده اظهار ‌داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۲۶۸ مورد ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.که از این تعداد ولادت ۲۴ هزار و ۳۹۳ نفر پسر و ۲۲هزار و ۸۷۵ نفر دختر بوده اند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان در هر ساعت ۱۱ نوزاد متولد می‌شوند که می‌توان گفت در هر شبانه روز ولادت ۲۵۴ نوزاد در استان به ثبت می‌رسد.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۴۰۹ مورد فوتی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۶۵۱ نفر مرد و ۲ هزار و ۷۵۷ نفر زن گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسنامه مرجع همه اسناد است و ادارات ثبت احوال علاوه بر ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، تولید و انتشار آمارهای جمعیتی را نیز در دستور کار دارند که این امر کمک زیادی به برنامه‌ریزی کلان مدیران خواهد داشت.

راحت دهمرده تصریح کرد: رتبه نخست جمعیت جوان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است همچنین این استان دارای کمترین میزان جمعیت کهنسال در میان استان‌های کشور است.

نظر شما