شناسهٔ خبر: 28347721 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برپایی نمایشگاه تخصصی هنرهای تجسمی دفاع مقدس در نکا

نمایشگاه تخصصی هنرهای تجسمی دفاع مقدس در نکا با عنوان نمایشگاه " ایثار و مقاومت" به مناسبت هفته دفاع مقدس در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین (ع) نکابرپا شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی با همراهی انجمن خوشنویسان نکا اقدام به برپایی و برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس در این شهرستان کرده اند تا هنر و هنر معنوی را بیش از پیش به جامعه شناسانده و اثرگذاری آن را به مخاطب بیان کنند.

 

مهدی روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا اظهار کرد: اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای تجسمی دفاع مقدس نکا از سوم تا دهم مهرماه در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین (ع) نکا برای عموم علاقه‌مندان به هنر و دفاع مقدس دائر است و افراد می‌توانند از این آثار هنری دیدن کنند.

 

* درخشش هنرمندان دانش‌آموز نکایی در نمایشگاه هنرهای دفاع مقدس
فریبرز نوری رئیس انجمن هنر‌های تجسمی نکا نیز در سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای تجسمی دفاع مقدس در شهرستان نکا است که در مدت زمان کوتاهی که زمان داشتیم؛ برگزار شد که البته با توجه به زمان اندک، سخت بود؛ اما توانستیم و به توانایی هنرمندان خود ایمان داریم که به صورت بالقوه قوی هستند و آثار خوبی در این نمایشگاه ارائه شده است.
 
وی با اشاره به ارائه حدود 50 اثر در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: 90 درصد آثار ارائه شده در حوزه دانش‌آموزی بوده است و خوش درخشیدند و تعدادی از آثار هم از دانشجویان و هنرمندان دیگر بوده که در این نمایشگاه آثار خلق شده خود را ارائه دادند.

 

نوری گفت: در مجموع حدود 50 اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمد و از این تعداد 9 اثر از کودکان بوده است.

 

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی نکا بیان داشت: مهم‌ترین قالب‌های ارائه شده در این نمایشگاه عکاسی، خوشنویسی، نقاشی با گرایش سیاه قلم، اکرلیک و غیره بوده است.

 

وی افزود: حضور هنرمندان در سنین مختلف، نشان می‌دهد که به این مقوله از کار و دفاع مقدس علاقمند بوده و با این موضوع بیگانه نیستند و آشنا با دفاع مقدس و تصویرسازی آن هستند و در کنار آن باید حمایت شوند و بدانیم هنرمندان برای رشد و ترقی به حمایت مسؤولان نیازمندند.

 

* مسؤولان با خرید آثار، از هنرمندان حمایت کنند
رحمت خجسته از هنرمندان و نقاشان شهرستان نکا هم که با آثار مختلفی از خود و پسر خردسالش علی خجسته در این نمایشگاه شرکت کرده است هم معتقد است: ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان،افزایش وحدت و همدلی در بین هنرمندان و افزایش روحیه مقاومت و ایثار از اهداف مهمی است که در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دنبال می‌شود.
 
این نمایشگاه که با حضور پرشور مردم، اساتید، هنرمندان و هنر دوستان و تعدادی از مسئولین شهرستانی صبح روز سه شنبه 3 مهرماه آغاز به کار کرده است تا 10 مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد و علاقمندان می توانند برای دیدن این آثار ارزشمند به مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین (ع) شهرستان نکا مراجعه نمایند.

نظر شما