شناسهٔ خبر: 28345363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از فرزند دلیر فارس

همایش تکریم امیر دریادار حبیب الله سیاری «فرزند دلیر فارس» در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -
تکریم «فرزند دلیر فارس» در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،امیر دریا دار رستگاری معاون وزیر دفاع در مراسم نکوداشت امیر سیاری گفت: امیر سیاری زیرساخت های علمی پیشرفت تجهیزاتی نیروی دریایی را انجام داد و امروز بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروی دریایی بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: این فرمانده شجاع، نیروی دریایی را به نیروی دریایی اقیانوسی تبدیل کرد و توجه ویژه به کارخانجات نیروی دریایی داشت که اولویت اول حوزه تجهیزاتی است.

معاون وزیر دفاع تصریح کرد: با اجرایی شدن تلاش ها و خواسته های امیر سیاری، ناوگان های نیروی دریایی نه تنها امنیت کشتی های ایرانی را تامین کرده بلکه گروگان های چینی دزدان دریایی را نیز رهایی بخشیده است .

امیر رستگاری ادامه داد: این حرکت  بعد دیپلماسی جهانی داشت و توان دریایی جمهوری اسلامی در اقیانوس اطلس را نشان داد .

وی افزود: اولین ناوشکن جمهوری اسلامی طی همان زمان فرماندهی امیر سیاری ساخته شد.

معاون وزیر دفاع تاکید کرد: امروز تجهیزات نیروی دریایی بسیار پیشرفته و به روز است.

ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران دریایی در دفاع مقدس گفت: امیر حبیب الله سیاری طی ۱۰ سال فرماندهی نیروی دریایی، این مجموعه را از حالت قدیمی دوران دفاع مقدس به سمت یک مجموعه علمی و پیشرفته تغییر داد.

وی با بیان اینکه به همت امیر حبیب الله سیاری امروز شاهد خودکفایی کامل نیروی دریایی هستیم، اظهارداشت: علاوه بر فعالیت های نظامی پیشرفت های علمی نیز در نیروی دریایی شکل گرفته است.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم با بیان اینکه امیر دریادار سیاری کمالات علمی و عملی را در عرصه های علم و دانش و مباحث نظامی با هم دارد، افزود: مراسم تجلیل و معرفی نخبگان که در استان برای نخستین بار آغاز شده کاری پسندیده است و امیدوارم تقدیر از نخبگان در فارس ادامه داشته باشد.
در این مراسم جمعی از همرزمان، فرماندهان و شاگردان دریادار سیاری به ذکر ابعاد شخصیتی وی پرداختند .
امروز همچنین از کتاب زندگینامه دریادار سیاری باعنوان تکاور مکران رونمایی شد .
امیرحبیب الله سیاری متولد  ۱۳۳۴ازاهالی نوبندگان شهرستان فسا و ازجانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی است که فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل ، فرماندهی قرارگاه ثارالله ، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی ومعاون هماهنگ کننده ارتش را درکارنامه ی کاری خود دارد.
وی سال گذشته موفق شد به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور وحفظ منافع ملی و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران نشان درجه یک فتح را از سوی فرمانده معظم کل قوا دریافت کند .
mp4
<div id="video-display-embed-code_2658664" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2236906/2658664?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما