شناسهٔ خبر: 28344755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نخست وزیر بنگلادش:

صبرم در مقابل رهبر حزب حاکم میانمار کم شده است

نخست وزیر بنگلادش با بیان اینکه میانمار اجازه بازگشت آوارگان روهینگیا را نمی‌دهد از جامعه بین‌المللی خواست که با فشار آوردن بر حکومت میانمار شرایط بازگشت این آوارگان را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش ضمن انتقاد از میانمار گفت: این حکومت میانمار است که اجازه بازگشت آوارگان روهینگیا را نمی‌دهد.

شیخ حسینه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: «من صد و شصت میلیون نفر در کشورم دارم، نمی‌توانم مسئولیت بیشتری را قبول کنم ... کشور من نمی‌تواند آن را تحمل کند».

حسینه به رویترز گفت که نمی‌خواهد در موضوع آوارگان با میانمار وارد جنگ شود، ولی صبر در مقابل «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار و ارتش وی، کم شده است.

نخست وزیر بنگلادش در گفتگو با رویترز از جامعه جهانی خواست برای اجرای توافق بازگردانی آوارگان روهینگیا، به میانمار فشار وارد کند.

حدود ۷۰۰ هزار نفر از اقلیت روهینگیا از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ بعد از حملات، تجاوز و قتل نیرو‌های حکومت و ارتش میانمار و بعد از به آتش کشیده شدن خانه‌هایشان، به سوی بنگلادش گریختند و تمام این مدت در کمپ‌های بنگلادش ساکن بودند. پیشتر توافقی برای بازگردانی این آوارگان به میانمار انجام گرفت، اما تا کنون عملی نشده است.

نظر شما