شناسهٔ خبر: 28343982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل طرح های ورزش زورخانه ای گلستان نیازمند بودجه است

گرگان – ایرنا – دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای گلستان گفت: بودجه ورزش استان برای ساخت و تکمیل زورخانه های نیمه تمام کافی نبوده و نیاز به توجه بیشتری برای اختصاص اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی ملک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت زورخانه گنبدکاووس هشت سال قبل آغاز شد که به دلیل نبود اعتبار کافی همچنان در مرحله پی ساختمان باقی مانده و پیشرفت زیادی نکرده است.
وی بیان کرد: همچنین در شهرهای بندرگز و علی آبادکتول 2 قطعه زمین برای ساخت زورخانه از نیکوکاران دریافت شد، اما تاکنون موفق به تهیه بودجه و اعتبار نشده ایم.
دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای گلستان افزود: ساخت و بهره برداری از این زورخانه ها بی تردید بر جمعیت فعال و ورزشکاران سازمان یافته و حرفه ای این ورزش در شهرهای استان اضافه خواهد کرد.
ملک ادامه داد: هم اینک گلستان بیش از 350 ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه ای دارد که در 10 زورخانه گرگان، فاضل آباد، آزادشهر، گنبدکاووس، بندرگز وعلی آبادکتول به تمرین این رشته مشغول هستند.
وی گفت: تا چند سال قبل ورزش زورخانه ای در ایران منحصر به فعالیت غیرمتمرکز در زورخانه ها می شد، اما تغییر رویکرد فدراسیون با تنوع بخشی به رشته ها و تزریق شادابی بیشتر به این ورزش موجب افزایش ورود مردم و به خصوص نسل جوان به گود زورخانه ها شد.
به گفته وی، یکی از اقدامات فدراسیون درتوسعه این ورزش برگزاری رقابت های قهرمانی داخلی بوده که باعث گسترش این ورزش بومی و ایرانی به کشورهای دیگر و اجرای مسابقات برون مرزی نیز شده است.
ملک ادامه داد: افزوده شدن مدال آوری به این رشته تعداد ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای را بیشتر کرده که گلستان هم متاثر از این تغییر رویکرد، شاهد اقبال جوانان به زورخانه ها است.
وی گفت: در رقابت های چند ماه قبل قهرمانی این رشته در کشور، یکی از ورزشکاران گلستان مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت و به اردوها دعوت شد.
دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای گلستان اظهار داشت: مرحله بعدی اردوی تیم ملی از 10 تا 14 مهرماه در اردبیل برگزار می شود که 'احسان حدادی' تنها نماینده گلستان در این اردو پیش از اعزام به مسابقات آسیایی است.
3091/1648

نظر شما