شناسهٔ خبر: 28343834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کوچکی نژاد مطرح کرد:

کمبود زیرساخت ها؛ عامل عدم رشد اقتصاد گردشگری در شهر رشت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش گردشگری در شهر رشت به دلیل کمبود زیرساخت ها و مراکز اقامتی و یا نامناسب بودن آنها، گردشگران به صورت گذری از شهر رشت عبور می کنند و همین امر باعث می شود اقتصاد گردشگری در این شهر رشد نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اشاره کرد: استان گیلان به ویژه شهر رشت دارای قابلیت های گردشگری زیادی است که از ظرفیت های بالقوه این استان در این حوزه استفاده نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهر رشت دارای دو رودخانه مطرح –زرجوب و وگوهر رود- و تالاب عینک و پارک هایی است که همه این ها به دلیل عدم سیاستگذاری صحیح قابل استفاده برای گردشگران نیستند. در صورتی که تنها وجود همان دو رودخانه در شهر رشت می تواند باعث تنوع گردشگری در استان شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشکلات اقتصادی که مردم استان گیلان به ویژه شهر رشت را درگیر کرده است، تصریح کرد: علیرغم اینکه ما در بخش خدمات دهی به مردم، پروژه تراموا را برای شهر رشت در دستور کار قرار داده ایم، اما این پروژه هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی اضافه کرد: نامناسب بودن سیستم فاضلاب شهر که باعث شده بوی تعفن در سطح شهر به مشام برسد از دیگر معضلات این شهر است که باید در جهت رفع آن هرچه زودتر اقدام کرد. همچنین در بخش کشاورزی به دلیل قیمت پایین برنج و عدم سوددهی این محصول، زندگی کشاورزان با مشکل روبرو شده است.

کوچکی نژاد، به بیکار شدن بیش از 20 هزار نفر از کارگران در شهر رشت نیز اشاره ای کرد و بیان کرد: در بخش صنعت آن طور که باید و شاید به استان گیلان توجه نشده و به دلیل سیاست های غلط بالغ بر 20 هزار کارگر شاغل در واحدهای صنعتی از کار بیکار شده اند که این خود ضربه مهلکی به اقتصاد منطقه وارد کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، به بیکاری در بخش جنگل هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه برخی صنایع همچون نساجی در استان تعطیل شده اند، در بخش جنگل ها هم به دلیل تنفسی که به جنگل هاداده شد، بسیاری از نیروهای کار شغل خود را از دست دادند که در این بخش نیز با مشکل بیکاری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت از طرف یونسکو به عنوان شهر خوراکی های دنیا شناخته شده ابراز تاسف کرد: متاسفانه با وجود اینکه شهر رشت از سوی یونسکو به عنوان شهر خوراکی ها شناخته شده اما هنوز سازمان گردشگری، استانداری و فرمانداری کمکی به احیا و تبلیغ این اتفاق نکرده اند و ما هنوز نتوانسته ایم آن طور که شایسته است شهر رشت را در بحث خوراکی ها و صنایع غذایی به دنیا معرفی کنیم.

کوچکی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد: با اهتمام نهادهای مختلف در این عرصه و معرفی صنایع غذایی شهر رشت به دنیا بتوان اقتصاد کشور و اقتصاد استان گیلان را تحت تاثیر  قرار داد و به ظرفیت های گردشگری استان افزود./

پایان پیام  

نظر شما