شناسهٔ خبر: 28343675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسعه خواهد یافت

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به وجود ۸۵ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، گفت: توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستور کار دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر حبیب الله خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۰۳۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل بودند، که تعدادی از این دانشجویان طی یک سال گذشته فارغ التحصیل شدند و هم اکنون ۴۲۶۶ دانشجو داریم.

 

وی افزود: برای سال تحصیلی پیش رو نیز ۸۶۹ دانشجوی پذیرش جدید به ما معرفی شده که احتمال دارد در مراحل تکمیل ظرفیت این تعداد کمی افزایش یابد

 

خزایی، اظهار کرد: تعداد دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان هشت دانشکده است که این دانشکده ها شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و مامایی ، بهداشت ، تغذیه ، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی هستند.

 

وی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۴۵۳ عضو هیات علمی است که در دانشکده‌های مختلف به تدریس مشغولند.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیان کرد: ۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف وجود دارد که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی ، سه رشته دکترای عمومی ( پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ) ، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد ، ۲۲ رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی است.

 

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد ، PHD و دستیاری تخصصی دانشگاه اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

 

 

نظر شما