شناسهٔ خبر: 28343493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جمع‌آوری امضاء برای شفافیت رای نمایندگان در صحن مجلس

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در حال جمع‌آوری امضاء برای علنی شدن رای نمایندگان در صحن علنی پارلمان هستیم.

صاحب‌خبر -

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با تسنیم، از تدوین نامه‌ای درباره شفافیت رای نمایندگان به صورت داوطلبانه خبر داد و گفت: در حال جمع‌آوری امضا برای این نامه در صحن علنی قوه مقننه هستیم.

وی با اعلام اینکه  این نامه در حال حاضر 94 امضا دارد، ادامه داد: معاونت فناوری مجلس نیز این اعلام آمادگی را داشته تا در انتهای هر جلسه رای نمایندگانی که اعلام آمادگی کردند را به صورت علنی اعلام کند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شده در جلسه آینده هیئت رئیسه درباره اینکه آیا می‌توان رای نمایندگان را به صورت علنی اعلام کنیم یا خیر بحث کنیم و نظر رئیس مجلس را نیز در این‌باره جویا شویم.

گفتنی است نمایندگان مجلس چندی پیش با یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالفت کردند و قرار شد این طرح به صورت عادی در پارلمان بررسی شود.

مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرا، با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان موافق این طرح و نیز برخی محافل سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد. بر همین اساس، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس، به عنوان نماینده‌ای که کمپین #شفافیت_آرا را راه‌اندازی کرده، به صورت داوطلبانه در پیامک‌های جداگانه‌ای، از نمایندگان مجلس درخواست کرده که به این کمپین بپیوندند.

نظر شما