شناسهٔ خبر: 28343222 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دشمنان فهمیدند توان رو در رویی با جوانان ایرانی را ندارند

علی اصغر جعفری گفت:دشمنان فهمیدند توان رو در رویی با جوانان ایرانی را ندارند و جمهوری اسلامی در اوج قدرت و تاثیرگذاری است.

صاحب‌خبر -

دشمنان فهمیدند توان رو در رویی با جوانان ایرانی را ندارندبه گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از سردیس و کتاب صوتی زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم مجتهد زاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ما مفتخر هستیم در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بزرگداشت بانویی را برگزار کنیم که به گردن انقلاب حق دارد، گفت: بانو حدیدچی امام خمینی (ره) را تنها نگذاشت و تمام جوانی و عمر بابرکت خود را برای اسلام و انقلاب هزینه کرد. اگر امروز اسلام ناب در جهان می‌درخشد و ملت ایران همه خوبی‌ها را برای جهان اسلام رقم می‌زند مدیون کسانی است که حبس‌های طولانی و شکنجه‌های فراوان را تحمل کردند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و تاثیرگذاری است. امروز دشمنان انقلاب نا امید‌تر از هر روز دیگر هستند. بدون حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران، هیچ تحولی به ثمر نمی‌نشیند. اگر دفاع مقدس نبود امروز دشمنان طمع بیشتری به این کشور داشتند.

جعفری گفت:دشمنان فهمیدند توان رو در رویی با جوانان ایرانی را ندارند نطق باصلابت ریاست جمهوری را در سازمان ملل متحد دیدید و شومن بازی رئیس جمهور آمریکا را هم در این سازمان مشاهده کردید همه به او خندیدند و خودش ماند همه این‌ها را مدیون کسانی مانند خانم حدیدچی هستیم. امروز موزه دفاع مقدس به سردیس این بانو مزین می‌شود این بانوی گرامی هم در مجاهدت‌های انقلاب هم در رزم و دفاع مقدس دوشادوش مردان مبارزه و حرکت کردند از این رو امیدوارم دینمان را به این بانوی تراز جمهوری اسلامی ادا کرده باشیم.

فهمیده:دفاع مقدس تضمین ماندگاری انقلاب اسلامی است

امیر فهمیده جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه این تقارن و هماهنگی حماسه دفاع مقدس را با حماسه حسینی گرامی می‌داریم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت ۲۵ تن در حادثه تروریستی اهواز گفت: دنیا باید بداند این انقلاب، شهادت را یک عزت ابدی می‌داند و از این صحنه‌ها بهترین استفاده‌ها را می‌کند.

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری در صحنه‌های مختلف سیاسی به پشتوانه مردم و رهبری انقلاب اسلامی پاسخی به استکبار می‌دهد، گفت:بعد از انقلاب اسلامی که خودش انفجار نور بود دشمنی دشمنان قدرتمند جهانی موجب جنگ شد و جانفشانی و شجاعت جوانان این مملکت، این تجاوز دشمن را به حماسه بزرگ دفاع مقدس تبدیل کرد و معنویت کل تاریخ تشیع در دوران دفاع مقدس ظهور و بروز کرد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس، معنویت نهفته این مردم انقلابی بروز و ظهور کرد، گفت: بیش از ۳۶ کشور از رژیم بعث عراق پشتیبانی و تصرف بخشی از کشور را طرح ریزی کردند، اما مقاومت مردم نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

فهمیده ادامه داد: دفاع مقدس تضمین ماندگاری انقلاب اسلامی است. اگر نگاهی به نقش زنان در عاشورا و تاثیرات مردان عاشورایی بیندازیم می‌بینیم امام حسین علیه السلام با وجود آنکه می‌دانستند به شهادت می‌رسند تمام خانواده شان را با خودشان بردند. امام این رسالت بسیار بزرگ را در کربلا به اهل بیت و خانواده اش می‌سپارد. زنان عاشورایی ویژگی‌ها و خصلت هایی، چون بصیرت در دین، دوستی با اهل بیت و پیامبر، شجاعت و شهامت داشتند. حضرت زینب پس از واقعه کربلا مانند پدرش حضرت علی علیه السلام بود و به زیبایی از حرکت بسیار زیبا، الهی و ماندگار برادرش دفاع کرد، خانم حدیدچی، این بانوی بزرگ خستگی ناپذیر، شجاع و باغیرت که الگوی بسیار زیبا و ماندگاری از انقلاب اسلامی است را گرامی می‌داریم.

تاکید سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر نقش زنان در انقلاب

محسن رفیق دوست فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اولین کسی که پس از پیدایش اسلام، شهید شد، یک زن بود، گفت: زن در تاریخ اسلام در بزنگاه‌ها قطعا نقش اول را دارد مثل حضرت زینب که اگر نبود به طور حتم کربلا در کربلا می‌ماند. بنده به عنوان مسئول راهپیمایی‌های قبل از انقلاب شهادت می‌دهم آن‌هایی که مردان را به خیابان‌ها آوردند زنان بودند حضور زنان در تاسوعا و عاشورا به مراتب بیشتر از مردان بود تا به انقلاب رسید. بسیجی‌ها نیروی اصلی جنگ ما بودند اولین بار که من خواهر دباغ را دیدم روزی بود که به منزل شهید سعیدی رفتم با او کاری داشتم کارم هم محرمانه بود وقتی درون اطاق رفتم خانمی را آنجا دیدم و برای صحبت، تردید کردم آقای سعیدی گفت: از خودمان است.

وی افزود: زمانی که در زندان بودم دختری را شکنجه می‌دادند از صدای جگر خراش آن دختر چنان ناراحت شدم که سرم را به دیوار کوبیدم و بیهوش شدم. گفتند حرفی نزد و شهید شد. انقلاب که شد خانم دباغ را دیدم و آن دیدار تجدید شد. مدیریت این بزرگ زن در تمام جا‌هایی که به او مسئولیت داده می‌شد تاریخی بود.

رفیق دوست با اشاره به تاثیر حدیدچی در اینکه سپاه زیر نظر شورای انقلاب اسلامی برود بیان کرد: دختر خانم حدید چی را کنار گوشش شکنجه می‌دادند، ولی این بانو خود را نباخت چرا که او ولایت را خوب فهمیده بود و تا آخرین لحظه حیاتش، ولایت مدار بود خانم دباغ نسبت به وضعیت موجود منتقد بود، اما نسبت به ولایت زاویه پیدا نکرد.

در میزگردی که پایان این مراسم با حضور خانواده مرضیه حدیدچی برگزار شد، دختر کوچکتر خانم مرضیه حدیدچی به ویژگی ظلم ستیزی وی اشاره کرد و گفت:وی ولایت مداری را به خوبی درک کرده بود برای مادر فرقی نمی‌کرد این ظلم در جامعه یا خانواده باشد حتی اگر بین دو بچه کوچک بود جلو می‌آمد و میان داری می‌کرد.

راضیه امیر دباغ، دختر بزرگتر مرضیه حدیدچی به حضور همیشگی وی در زمان انقلاب و بعد از آن تا زمان حیاتش اشاره کرد و گفت: مادری‌های بی شائبه و بی توقع وی در حق همه بود و فقط برای فرزندانش مادری نمی‌کرد.

احسان نوه سوم مرضیه حدیدچی به ویژگی‌های مرضیه حدیدچی از جمله رابطه بسیار نزدیکش با نوه ها، خانواده، شاگردان و کسانی که با وی ارتباط داشتند، اشاره کرد و از صبوری و ساده زیستی اش هم تمجید کرد.

در این مراسم تمثال مرضیه حدیدچی اثر زینب یزدانی نیا به خانواده او تقدیم شد.

والی زاده معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادداشت خود را برای مرضیه حدیدچی که پس از فوت این بانو نوشته بود و در رسانه‌ها در همان زمان منتشر شد، قرائت کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از سردیس مرضیه حدید چی (طاهره دباغ) رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما