شناسهٔ خبر: 28341090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت دادگستری | لینک خبر

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در همایش روز جهانی صلح:

تروریسم، افراط گرائی و تحریم های یکجانبه تهدیدی برای صلح جهانی است

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در همایش روز جهانی صلح گفت: تروریسم، افراط گرائی و تحریم های یکجانبه تهدیدی برای صلح جهانی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی، معاون حقوق بشر وامور بین الملل وزارت دادگستری در همایش روز جهانی صلح در سخنانی با اشاره به اینکه صلح یکی از بزرگترین دغدغه های تاریخ بشر بوده و اکنون نیز حلقه مفقوده دنیای امروز تاکید کرد: هرچند صلح در نسلهای اول ودوم حقوق بشر هم مورد تاکید است اما جایگاه واقعی آن را باید همانند محیط زیست وتوسعه پایدار در نسل سوم حقوق بشر که بر پایه برادری استوار است جستجو کرد؛این بدان معناست که جهان به مثابه یک خانواده است و همه اعضای جامعه جهانی باید برای تحقق آن گام بردارند.
وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم وقتی از صلح سخن می گوییم منظور تعریف کلاسیک آن یعنی فقدان جنگ نیست، امروزه در تعریف صلح غیر از نبود جنگ، به امنیت اقتصادی و رفاهی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و امنیت نظامی نیازمندیم .
عباسی گفت: " حق بر صلح " به عنوان یک حق ذاتی وبنیادین بشر تلقی می شود که دستیابی به آن بدون احترام به حقوق بشر میسر نخواهد بود.
وی در ادامه رعایت حقوق بشر را در زمان صلح و جنگ لازم الاجرا دانست و تاکید کرد: موانع تحقق صلح در دنیای معاصر گسترش تروریسم یکجانبه گرائی، نگاه ابزاری مدارانه غرب به صلح و حقوق بشر است. صلحی که مبتنی بر عدالت نباشد پایدار نخواهد بود. وی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای ترور وآرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه، تاکید کرد گفتمان صلح وعدالت تنها پارادایمی است که می توان در قالب آن رفتارهای قدرت های سلطه گر وحامی تروریسم را به چالش کشید.
همایش روز جهانی صلح صبح امروز با شعار " حق بر صلح" با حضور آیت الله محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام, دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، محسن پاک آئین معاون بین الملل موسسه انقلاب اسلامی و سفیر سابق ایران در آذربایجان، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران برگزار شد.

نظر شما